Page 4 - Ορθοδοξία και Ανθρώπινα Δικαιώματα
P. 4
ΑΝΑΛΕΚΤΑ Τεύχος 26 / Ορθοδοξία και Ανθρώπινα Δικαιώματα / 29 Οκτωβρίου 2014 www.pemptousia.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Ανθρώπινα Δικαιώματα
όρος «δικαίωμα», ο οποίος συνιστά νομική έν- ιδιαίτερη κοινωνική και πολιτισμική πραγματικότητα
Ο νοια - και επομένως αναφέρεται σε κανόνες δι- κάθε ανθρώπινης κοινότητας, είτε στο φυσικό δίκαιο
καίου - αποτελεί προϊόν της ηθικής φιλοσοφίας του και την ανθρώπινη φύση.
17ου αιώνα. Δηλώνει τη δυνατότητα των ατόμων ή
των ομάδων να ικανοποιούν τα συμφέροντά τους Στην πρώτη περίπτωση πηγή του δικαιώματος είναι
εντός της κοινωνίας στην οποία ζουν. η ηθική και οι παραδόσεις και κατά συνέπεια το δι-
9
καίωμα δεν υπάρχει έξω από τα όρια της κοινωνίας
1.1 Η έννοια του Δικαιώματος στην οποία προέκυψε και δεν είναι ανεξάρτητο από
αυτή. Κλασικό παράδειγμα αυτού του τύπου είναι τα
Το δικαίωμα είναι η εξουσία ενός ατόμου ή μιας δικαιώματα, που αναπτύχθηκαν στα πλαίσια του εθι-
ομάδας ατόμων. Είναι εξουσία, η οποία απαιτεί την μικού μεσαιωνικού δικαίου και καθορίζουν τα αμοι-
ικανοποίηση συγκεκριμένου ιδιωτικού (ατομικού) ή βαία καθήκοντα και τις υποχρεώσεις των φεουδαρχών
δημοσίου (συλλογικού) συμφέροντος. «Θεσμοθετημέ- (του κλήρου, της αριστοκρατίας) και των δουλοπαροί-
νη ως εξουσία ή απαίτηση είναι εξαναγκαστή κατά κων, όπως επίσης και τα προνόμια των συντεχνιών,
πάντων» . Τα δικαιώματα θεμελιώνονται, είτε στην στη μεσαιωνική κοινωνία, η οποία είχε αυστηρά ταξι-
10
Σελίδα 4