Page 4 - Ορθοδοξία και Ανθρώπινα Δικαιώματα
P. 4

ΑΝΑΛΕΚΤΑ  Τεύχος 26 /  Ορθοδοξία και Ανθρώπινα Δικαιώματα / 29 Οκτωβρίου 2014                                            www.pemptousia.

























































             ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1

             Ανθρώπινα Δικαιώματα







             όρος «δικαίωμα», ο οποίος συνιστά νομική έν-     ιδιαίτερη κοινωνική και πολιτισμική πραγματικότητα
        Ο νοια - και επομένως αναφέρεται σε κανόνες δι-       κάθε ανθρώπινης κοινότητας, είτε στο φυσικό δίκαιο
         καίου - αποτελεί προϊόν της ηθικής φιλοσοφίας του    και την ανθρώπινη φύση.
         17ου αιώνα. Δηλώνει τη δυνατότητα των ατόμων ή
         των ομάδων να ικανοποιούν τα συμφέροντά τους         Στην πρώτη περίπτωση πηγή του δικαιώματος είναι
         εντός της κοινωνίας στην οποία ζουν.                 η ηθική και οι παραδόσεις και κατά συνέπεια το δι-
                                             9
                                                              καίωμα δεν υπάρχει έξω από τα όρια της κοινωνίας
         1.1    Η έννοια του Δικαιώματος                      στην οποία προέκυψε και δεν είναι ανεξάρτητο από
                                                              αυτή. Κλασικό παράδειγμα αυτού του τύπου είναι τα
         Το δικαίωμα είναι η εξουσία ενός ατόμου ή μιας       δικαιώματα, που αναπτύχθηκαν στα πλαίσια του εθι-
         ομάδας ατόμων. Είναι εξουσία, η οποία απαιτεί την    μικού μεσαιωνικού δικαίου και καθορίζουν τα αμοι-
         ικανοποίηση συγκεκριμένου ιδιωτικού (ατομικού) ή     βαία καθήκοντα και τις υποχρεώσεις των φεουδαρχών
         δημοσίου (συλλογικού) συμφέροντος. «Θεσμοθετημέ-     (του κλήρου, της αριστοκρατίας) και των δουλοπαροί-
         νη ως εξουσία ή απαίτηση είναι εξαναγκαστή κατά      κων, όπως επίσης και τα προνόμια των συντεχνιών,
         πάντων» . Τα δικαιώματα θεμελιώνονται, είτε στην     στη μεσαιωνική κοινωνία, η οποία είχε αυστηρά ταξι-
                 10

         Σελίδα 4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9