Page 16 - Περί Ιερωσύνης
P. 16

ΑΝΑΛΕΚΤΑ Τεύχος 36 /  Ιερωσύνη / 18 Ιανουαρίου 2016                                                                                                                       www.pemptousia.gr























































         και των σκιών, φανέρωσε τον αναμενόμενο Μεσσία,       ας, το οποίο προσδίδει στους νόμιμους λειτουργούς της
         εγκαινίασε την παρουσία της Εκκλησίας σαν της ακα-    μια ειδική δύναμη και εξουσία να επιτελούν τα θεία
         τάλυτης και αιώνιας βασιλείας του Θεού, έδειξε την    μυστήρια, να ερμηνεύουν την θεία αποκάλυψη και να
         οδό που οδηγεί σ’ αυτήν, που είναι η μετάνοια και     διακονούν στην οικονομία της σωτηρίας που πραγμα-
         θεμελίωσε το πρώτο μυστήριο, το θείο βάπτισμα που     τοποιεί μεταξύ των ανθρώπων ο Κύριος μας Ι. Χριστός.
         εισάγει σ’ αυτήν. Τελείωσε την θεία του αποστολή
         με το βάπτισμα του Κυρίου μας Ι. Χριστού, «αν και     Η Εκκλησία, με τη συνεχιζόμενη παρουσία του ιδρυτού
         δεν χρειαζόταν καθαρισμό», ενεργώντας έτσι στην       της Κυρίου μας Ι. Χριστού ως κεφαλής της, αλλά και
         αποκάλυψη του μυστηρίου της Αγίας Τριάδος που         με την αδιάλειπτη ενέργεια του Αγίου Πνεύματος που
         αποτελεί τη βάση της αληθινής πίστεως και στο οποίο   την κυβερνά και την οδηγεί στον τελικό της προορι-
         κάθε βαπτιζόμενος υποχρεούται να πιστεύει, αποδει-    σμό, αποτελεί επέκταση της θείας σαρκώσεως. Συνε-
         κνύοντας έτσι τη δογματική —ας την ονομάσουμε—        χίζοντας η Εκκλησία το έργο του Χριστού πάνω στη
         θέση που κατέχει η ιερωσύνη μέσα στα πλαίσια της      γη κάνει τους πιστούς να το οικειοποιούνται και, αν
         θείας αποκαλύψεως και της κοσμοσωτηρίου οικονο-       και βρίσκονται ακόμα στον αγώνα σαν «πάροικοι και
         μίας. Μετά την παράδοση και τελείωση του Ιωάννη       παρεπίδημοι», να έχουν τη βεβαιότητα για τα επαγ-
         του Βαπτιστή, οι θείοι Απόστολοι παρέλαβαν κατά       γελλόμενα αγαθά, ώστε να μην αισθάνονται «ξένοι και
         τρόπο πιο επίσημο την ιερωσύνη από τον Κύριό μας,     πάροικοι, αλλά συμπολίτες των αγίων και οικείοι του
         την οποίαν και μεταβίβασαν στους διαδόχους τους,      Θεού» (Εφεσ. β’ 19).
         τους Επισκόπους και πρεσβυτέρους της Εκκλησίας,
         οι οποίοι είναι οι μέχρι της συντελείας των αιώνων    Αυτή η οικειοποίηση του έργου του Κυρίου μας εκ
         συνεχιστές του έργου τους.                            μέρους των πιστών επιτυγχάνεται μέσα στην Εκκλησία
                                                               με τα  διάφορα λειτουργήματα της ιερωσύνης, που δεν
         Σαν προσδιορισμό της ιερωσύνης, μπορούμε να πούμε     είναι τίποτε άλλο παρά η προέκταση των μεσσιανικών
         ότι αυτή αποτελεί ένα στοιχείο της ουσίας της Εκκλησί-  ιδιοτήτων του Σωτήρα μας Χριστού ως Προφήτου, Αρ-


         Σελίδα 16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21