Page 14 - Περί Ιερωσύνης
P. 14

ΑΝΑΛΕΚΤΑ Τεύχος 36 /  Ιερωσύνη / 18 Ιανουαρίου 2016                                                                                                                       www.pemptousia.gr














































         Του ή τη σωτηρία που τους χάριζε, είτε παρακαλώντας   Δεύτερη  περίοδος  της  ιερωσύνης:  η
         Τον για βοήθεια και αντίληψη στις δυσκολίες τους.     του Μωσαϊκού Νόμου.

         Το συμπέρασμα είναι ότι η ιερωσύνη ήταν πάντοτε       Στην περίοδο του Μωσαϊκού Νόμου που ακολουθεί,
         ο μόνος τρόπος επικοινωνίας του ανθρώπου με τον       όλοι μας γνωρίζουμε τις λεπτομέρειες και την έκταση
         Θεό και μέσω αυτής αποκαλύπτονται οι θείες βου-       που έλαβε η ιερωσύνη. Η ιερωσύνη και η προφητεία,
         λές και αποφάσεις. Ας αναφέρουμε μια αξιοσημείωτη     άσχετα με το ποιά προηγείτο και ποιά ακολουθούσε,
         περίπτωση από την Γένεση μετά από μια θυσία που       ήσαν αλληλένδετες και γι’ αυτό συνέβαινε να υπάρ-
         πρόσταζε ο Θεός τον Αβραάμ να προσφέρει. «Κατά        χουν ταυτόχρονα. Και η μεν προφητεία συχνά ήταν
         δε το ηλιοβασίλεμα ήρθε έκσταση στον Άβραμ … και      σπάνια λόγω της αποκλίσεως των Ισραηλιτών από
         είπε ο Κύριος στον Άβραμ· μάθε ότι οι απόγονοί σου    την ορθή λατρεία του Νόμου, η ιερωσύνη όμως ποτέ
         θα παροικήσουν σε ξένη γη, όπου θα γίνουν δούλοι      δεν σταμάτησε. Ήταν μάλιστα η πρώτη τους πάντα
         και θα τους τυραννήσουν τετρακόσια χρόνια… Έπει-      φροντίδα, μετά από τις εθνικές συμφορές και ταλαι-
         τα θα φύγουν από εκεί και θα έρθουν εδώ με πολλά      πωρίες, να ανασυγκροτήσουν το ιερό και τη θυσία.
         πλούτη»(ιε’ 9-14). Στο δισταγμό του Αβραάμ ή μάλ-     Αυτή την μέριμνα διαπιστώνουμε και στην προσευχή
         λον στην ερώτησή του: «Πώς θα γνωρίζω ότι θα κλη-     των τριών Παίδων, τον καιρό της Βαβυλωνείου αιχμα-
         ρονομήσω αυτήν τη γη(τη γη της επαγγελίας);», δια-    λωσίας: «Διότι δεν υπάρχει αυτόν τον καιρό  ούτε άρ-
         τάχθηκε από τον Θεό να προσφέρει θυσία και μετά       χοντας και προφήτης, και ηγούμενος, ούτε ολοκαύτω-
         την ιεροτελεστία του δόθηκε η αποκάλυψη. Μάλιστα,     μα, ούτε θυσία, ούτε προσφορά, ούτε θυμίαμα, ούτε
         σε μια υπέρτατη έξαρση πίστεως και θεοσέβειας δεν     θυσιαστήριο να προσφέρουμε θυσία για να βρούμε
         προσφέρθηκε να θυσιάσει και τον ίδιο τον υιό του,     έλεος από σένα».
         όταν τον δοκίμαζε σχετικά ο Θεός; Γι’ αυτό αξιώθηκε
         ν’ ακούσει από τον Θεό το πλήρωμα της επαγγελίας,     Στον Ισραήλ η ιερωσύνη δεν περιορίστηκε μόνο στο
         που του δόθηκε με όρκο, και η οποία πραγματοποιή-     λατρευτικό και τελετουργικό τομέα, αλλ’ επεκτάθηκε
         θηκε στο πρόσωπο του εκ του σπέρματός του σαρκω-      και στο διοικητικό και εθνικό τομέα. Ας θυμηθού-
         θέντος Λόγου του Θεού.                                με τον Μωυσή, ο οποίος υπήρξε και Μεσίτης μεταξύ
                                                               Θεού και Εβραίων και Εθνάρχης και στρατηγός και
         Ο θεσμός λοιπόν της ιερωσύνης αποδεικνύεται ότι       νομοθέτης, ιδιότητες που, όταν άλλοι ομόφυλοί του
         ήταν πάντοτε απαραίτητος σαν μέσο επικοινωνίας        της Λευϊτικής φυλής θέλησαν να συμμερισθούν, επιτι-
         του ανθρώπου με τον Θεό.                              μήθηκαν και παιδεύτηκαν από τον Θεό διότι νόμισαν


         Σελίδα 14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19