Page 3 - lemontzis-karpoforia
P. 3

είναι η άσκηση και οι εντολές του Θεού είναι οι ιατρικές οδηγίες και τα

                   φάρμακα.


                          Αν και με την έλευση  του Ιησού Χριστού άρχισε ο  νέος αιώνας, ο

                   αιώνας  της  χάριτος  μέσα  στον  οποίο  τα  «αρχαία»  παρήλθαν,  τα  πάντα

                   έχουν  γίνει  «καινά»,  όπως  αναφέρει  ο  απόστολος  Παύλος  (Β΄Κορ.  5,17),

                   παράλληλα  όμως  συνεχίζει  να  υπάρχει  και  ο  παλαιός  αιώνας  με  τις

                   δυνάμεις  του,  την  αμαρτία  και  το  θάνατο,  ο  οποίος  αν  και  καταλύθηκε

                   από το Χριστό όμως συνεχίζει να επενεργεί στους ανθρώπους. Μέσα στα


                   βάθη της πεσμένης φύσεώς μας εδρεύει η αμαρτητική ροπή, «η οικούσα εν
                   εμοί  αμαρτία»,  όπως  αναφέρει  ο  Απ.  Παύλος  (Ρωμ.  7,17).  Η  δύναμη  του


                   κακού, παρόλο που δεν έχει ουσιαστική εξουσία πάνω στους ανθρώπους

                   μετά  την  ενανθρώπηση  του  Κυρίου,  έχει  εντούτοις  περισσότερη  δύναμη

                   επιρροής από την αρετή, γιατί το κακό είναι πιο εύκολο και η ανθρώπινη

                   φύση δύσκολα δέχεται το καλό.


                          Ο άνθρωπος ζει αυτήν την ένταση και βιώνει το διαλεκτικό αγώνα

                   μεταξύ  του  παλαιού  ανθρώπου  και  του  νέου,  του  ανθρώπου  του

                   αλλοτριωμένου  από  το  Θεό  και  του  ανθρώπου  της  Χάριτος  που

                   εγκαινιάστηκε  με  τον  Χριστό.  Δύο  δυνάμεις,  δύο  κόσμοι  συγκρούονται

                   όπως       ο     Απ.      Παύλος        εκφράζει       χαρακτηριστικά: «βλέπω

                   δε έτερον νόμον εν τοις  μέλεσί  μου αντιστρατευόμενον τω  νόμω  του  νοός

                   μου και αιχμαλωτίζοντά με εν τω νόμω της αμαρτίας τω όντι εν τοις μέλεσί

                   μου» (Ρωμ. 7,23 – 24). Δεν σημαίνουν όμως αυτοί οι δύο κόσμοι, την ύλη και

                   το  πνεύμα,  αλλά  την  αμαρτητική  ροπή  που  υπάρχει  μέσα  μας  εξαιτίας

                   της ασθένειας της φύσεως μας από τη μια και τη θέληση της κοινωνίας

                   μας με το Θεό από την άλλη, η οποία θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι

                   μια  «μνήμη»  της  αρχικής  παραδείσιας  κατάστασής  μας,  θέληση  βίωσης

                                                            2
   1   2   3   4   5   6   7   8