Page 2 - oikonomou-fysiekklisias
P. 2

Το σώμα της Εκκλησίας δεν αποτελεί μια στατική περιοχή ταυτισμένη με

                                                                                     1
                   μια ιστορική φάση ή με μια τοπική και χρονική διάσταση . Είναι κάτι το
                   ευρύτερο  και  δυναμικό  και  απλώνεται  σε  ολάκερη  την  κτίση,  αισθητή,

                   ιστορική και νοητή, η οποία μετέχει στην άκτιστη δόξα της βασιλείας του

                   Θεού. Η ίδια λοιπόν η κτίση είναι Εκκλησία μέσα στην οποία συντελείται

                   η αποκάλυψη του Θεού δια των διαρκών θεοφανειών, μέσω των οποίων

                                                                                                 2
                   αναδεικνύεται το χαρισματικό σώμα της εκκλησιαστικής κοινότητος , το
                   οποίο δεν μπορεί να χωριστεί ούτε από την κτίση, αλλά ούτε κι από την

                   ιστορία.  Αυτή  η  πραγματικότητα  είναι  η  οικοδομή  και  η  σύναξη  του

                   σώματος του Χριστού με την διαρκή παρουσία των χαρισματικών φορέων

                                                                                                3
                   διακονίας,  η  οποία  εκφράζεται  μέσω  της  λειτουργικής  ενότητας   των
                                                          5
                   μελών της , της εν Χριστώ αγάπης  και της ποικιλίας των χαρισμάτων, ως
                               4
                   δωρεών του Αγίου Πνεύματος .
                                                    6





                   1  Ο Ιερός Χρυσόστομος διατυπώνει ευστόχως αυτή την πραγματικότητα. Χαρακτηριστικά
                   αναφέρει  ότι:  «Ἐκκλησίανδὲ  λέγω,  οὐτόπον  μόνον,  ἀλλὰ  καὶ  τρόπον•  οὐ  τοίχους
                   ἐκκλησίας, ἀλλὰ νόμους Ἐκκλησίας. Ὅταν καταφύγῃς ἐνἘκκλησίᾳ, μὴτόπῳ καταφύγῃς,
                   ἀλλάγνώμῃ. Ἐκκλησίαγὰροὐτοῖχοςκαἰὄροφος, ἀλλά πίστις και βίος», βλ. Χρυσοστόμου Ι.,
                   ὉμιλίαὍτε    τῆς   ἐκκλησίαςἔξωεὑρεθεὶςΕὐτρόπιοςἀπεσπάσθη,     καὶπερὶ   παραδείσου
                   καὶΓραφῶν, καὶ εἰς τὸ «παρέστη ἡ βασίλισσα ἐκδεξιῶν σου». Βλ. PG 52, 397.
                   2 Ματσούκας, Ν. (2016). Θεολογία, Κτισιολογία, Εκκλησιολογία κατά τον Μέγαν Αθανάσιον
                   Σημεία  πατερικής  και  οικουμενικής  θεολογίας  (Τόμ.  5).  (Δ.  Α.  Λιάλιου,  Επιμ.)
                   Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη, σσ. 147-149.
                   3   Η  ενότητα  του  εκκλησιαστικού  σώματος  φανερώνεται  στην  πράξη  με  την  ενότητα
                   επισκόπου,  πρεσβυτερίου  και  πιστών  βλ.Σκουτέρη,  Κ.  Β.  (1998).  Ιστορία  Δογμάτων.  Η
                   Ορθόδοξη δογματική παράδοση και οι παραχαράξεις της κατά τους τρείς πρώτους αιώνες
                   (Τόμ. Ι). (two2+1one, Επιμ.) Αθήνα, σσ. 191-194.
                   4  Κατά τον άγιο Κυπριανό, «η Εκκλησία είναι μία σ’ όλο τον κόσμο και ο Χριστός την έχει
                   διακρίνει  σε  πολλά  μέλη.  Δηλαδή  η  Καθολική  Εκκλησία  δεν  είναι  δυνατόν  ούτε  να
                   σχισθεί,  ούτε  να  διαιρεθεί».  Κατά  τον  Ομότιμο  καθηγητή  πρωτ.  Κωνσταντίνο
                   Παπαδόπουλο,  «ο  απόλυτος  σύνδεσμος  της  Εκκλησίας  με  το  Χριστό  και  την  αλήθεια
                   καθιστά την Εκκλησία ζωηφόρο, ώστε, γιανα ‘’έχει κάποιος τον Θεό πατέρα, πρέπει να
                   έχει την Εκκλησία μητέρα’’» βλ.Παπαδόπουλου Ν. Κων. (Πρωτ.), "Η Εκκλησία κατά τον
                   άγιο  Κυπριανό"  στο  Οιακοστρόφιον  Τιμητικός  Τόμος  Σεβασμιωτάτου  Μητροπολίτου
                   Σύρου-Τήνου  κ.  Δωροθέου  Β'  επί  τη  δεκαετηρίδι  της  αρχιερατείας  αυτού  (2001-2011).  (σ.
                   641).Καρακουλάκης Ευδ.(Αρχιμ.) (Επιμ.).  Ιερά Νήσος Τήνος: Επτάλοφος Α.Β.Ε.Ε., 2013, σ.
                   281.

                                                            1
   1   2   3   4   5   6   7