Page 4 - oikonomou-fysiekklisias
P. 4

ευαγγελίζεται      η   Εκκλησία      είναι    θεραπευτικός      και    εν   ταυτώ

                                    13
                   απολυτρωτικός .
                          Αυτή      η    πραγματικότητα        της    Εκκλησίας,      ως     αληθινό

                                   14
                   θεραπευτήριο ,  πορεύεται  στην  ιστορία  και  δέχεται  όλους  τους
                   ανθρώπους,  είτε  αυτοί  είναι  άγιοι,  είτε  αμαρτωλοί  και  πλανεμένοι ,
                                                                                                    15
                   προκειμένου  να  τους  θεραπεύσει ,  να  τους  αγιάσει   και  να  τους
                                                                                    17
                                                            16
                   καταστήσει αγίους και κατά χάριν θεούς και μετόχους στην αιώνια ζωή

                              18
                                                                19
                   του  Θεού .  Αυτή  είναι  η  καθολικότητα   και η  οικουμενικότητά  της  που

                   13 Τσίγκου,  Β.  Α.  (2017).  Δογματική  της  Ορθοδόξου  Εκκλησίας.  Θεσσαλονίκη:
                   OstraconPublishing, σσ. 315-316.
                   14   Κατά  τον  Κλήμεντα  Αλεξανδρείας  η  Εκκλησία  κατανοείται  ως  «χώρος  παιδαγωγίας
                   και  διδασκαλίας  του  ανθρώπου»,  βλ.  Σκουτέρη  Κ.  Β.,  1998,  σ.  551,  ενώ  ο  χρυσορήμων
                   πατήρ της Εκκλησάις, ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος την χαρακτηρίζει αρκετές φορές
                   ως «ἰατρεῖονπνευματικόν», βλ. Τσίγκου, 2017, σ. 315.
                   15 Όπως  επισημαίνει  ο  καθηγητής  της  Δογματικής  Νικόλαος  Ξιώνης,  «το  θεραπευτικό
                   έργο  της  Εκκλησίας,  δεν  αλλοιώνεται  από  την  προσωπική  διαφθορά  των  μελών  της,
                   αλλά παρέχει την αφθαρσία πλουσίως σε όλους όσους την αναζητούν και την επιλέγουν.
                   Η Εκκλησία θεραπεύει και μεταμορφώνει την κτίση ολόκληρη, χωρίς να αποκλείει από
                   την  μεταμορφωτική  της  δύναμη  και  τους  αμαρτωλούς  και  αιρετικούς  ανθρώπους»  βλ.
                   Ξιώνη  Ρ.  Νικ.,  "Η  νόσος  της  αμαρτίας  και  η  εν  Χριστώ  θεραπεία  της-Το  μυστήριο  του
                   Ιερού  Ευχελαίου"  στο  Οιακοστρόφιον  Τιμητικός  Τόμος  Σεβασμιωτάτου  Μητροπολίτου
                   Σύρου-Τήνου  κ.  Δωροθέου  Β'  επί  τη  δεκαετηρίδι  της  αρχιερατείας  αυτού  (2001-2011).  (σ.
                   641). Καρακουλάκης Ευδ. (Αρχιμ.) (Επιμ.).  Ιερά Νήσος Τήνος: Επτάλοφος Α.Β.Ε.Ε., 2013,
                   σ. 563.
                   16 Κατά  τον  άγιο  Μάξιμο  τον  Ομολογητή  «ο  Θεός  ως  σοφός  βρίσκει  τον  τρόπο  της
                   ιατρείας,  ως  δίκαιος  οικονομεί  σωτηρία  μη  τυραννική  και  ως  παντοδύναμος
                   πραγματώνει εξάπαντος την εκπλήρωση της ιατρείας», βλ. Μαξίμου Ομολογητού, Προς
                   Θαλάσσιον περί διαφόρων απόρων της θείας Γραφής, PG 90, 629C.
                   17 Κατά τον π. Θωμά Χόπκο «τα μέλη της Εκκλησίας είναι άγια στο βαθμό που ζουν εν
                   κοινωνία με τον Θεό…ενώ αποτελούν μέλη της Εκκλησίας του Θεού, στο μέτρο που ζουν
                   την αλήθεια και την αγάπη Του» βλ. Χόπκο (Ιερ.), Θ. (2017). Δόγμα και λατρεία- Βασικό
                   εγχειρίδιο  για  την  ορθόδοξη  πίστη (Τόμ. Ι).  (Α.  Διακονία,  Μεταφρ.)  Αθήνα:  Αποστολική
                   Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος, σσ. 143,145; Μαυρόπουλου, Δ. (2017). Διερχόμενοι
                   δια του ναού-Μαθήμτα κατήχησης για ενηλίκους (3η εκδ.). Αθήνα: Δόμος, σ. 251.
                   18 Κατά τον όσιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη «ο Θεός εν τη απείρω αγάπη Του μας ένωσε
                   πάλι με την Εκκλησία Του στο πρόσωπο του Χριστού. Μπαίνοντας στην άκτιστη Εκκλησία,
                   ερχόμαστε στον Χριστό, μπαίνουμε στο άκτιστον. Καλούμαστε, δηλαδή, και εμείς οι πιστοί
                   να  γίνομε  άκτιστοι  κατά  χάριν,  να  γίνομε  μέτοχοι  των  θείων  ενεργειών  του  Θεού,  να
                   μπούμε μέσα στο μυστήριο της θεότητος…να γίνομε ένθεοι. Και καταλήγει«…Αυτό μόνο το
                   Άγιον Πνεύμα μπορεί να μας το διδάξει…»βλ. Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου (2017). "Περί
                   Εκκλησίας"  στο  Βίος  και  Λόγοι  (14η  εκδ.).  Χανιά:  Ιερά Πατριαρχική  και  Σταυροπηγιακή
                   Μονή Χρυσοπηγής, σ. 217.

                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8   9