Page 3 - oikonomou-fysiekklisias
P. 3

Στην  προκειμένη  λοιπόν  περίπτωση  η  δράση  της  Εκκλησίας

                                                                                                 7
                   συντελείται και καρποφορεί στο χώρο των λαών, στον πολιτισμό τους  και
                   σε  συγκεκριμένες  μορφές  ζωής  καταδεικνύοντας  τον  ιστορικό  και

                   εσχατολογικό χαρακτήρα της αποκάλυψης, καθώς και τη μεταμορφωτική

                   δόξα   της  λειτουργικής  και  ασκητικής  ζωής  και  επιζητά  προοδευτικά  τη
                        8
                   σωτηρία της κτίσης και της ιστορίας και κατά συνέπεια τη μεταμόρφωση

                   του  κόσμου .  Αυτό  εν  τέλει  είναι  και  το  οικουμενικό  φρόνημα  της
                                 9
                   Εκκλησίας  που  εκφράζεται  δια  της  συνεχούς  και  διαρκούς  ζωντανής

                   αποκαλύψεως  ενός  βιωματικού  τρόπου  ζωής,  συνδυάζοντας  την  πράξη

                                     10
                   και  την  θεωρία ,  τον  βίο  και  τον  λόγο ,  το πλήρωμα  της  αληθείας,  της
                                                                11
                   αγαθότητας και της προόδου, διατηρώντας και αυξάνοντας τους καρπούς

                   της  ενότητας  και  θεραπεύοντας  τα  παρουσιαζόμενα  τραύματα  της

                   διαίρεσης . Ως εκ τούτου, και ο χαρακτήρας της σωτηρίας την οποία και
                              12





                   5 Κατά  τον  Απόστολο  των  εθνών  Παύλο,  «η  αγάπη  είναι  η  επιδίωξη  της  χριστιανικής
                   ζωής. Αν η πίστη είναι η αρχή, η αγάπη είναι το τέλος, και τα δύο μαζί είναι ο Θεός»,
                   (Προς Εφεσίους, 14, 1). Βλ. και Σκουτέρη Κ. Β., 1998, σσ. 204-206.
                   6 Ματσούκας, 2016, σσ. 153-154; Σκουτέρη Κ. Β., 1998, σ. 388.
                   7 Κατά  τον  αείμνηστο  καθηγητή  Νικόλαο Ματσούκα,  «η  Εκκλησία  δεν  εκσυγχρονίζεται
                   αλλά εκσυγχρονίζει τον κόσμο παράγοντας πολιτισμό.», βλ. Ματσούκα, 2016, σ. 231.
                   8 Όπως  επισημαίνει  ο  καθηγητής  της  Δογματικής  Νικόλαος  Ξιώνης,  «η  δια  του  Αγίου
                   Πνεύματος  μεταμόρφωση  συντελείται  μέσω  της  επιγνώσεως  της  αληθείας…Γι’αυτό,
                   τόσο η αποκάλυψη του Θεού όσο και η μεταμόρφωση του ανθρώπου, μέσω των οποίων
                   πραγματοποιείται η κοινωνία κτιστού-ακτίστου, συντελείται μόνον εν Αγίω Πνεύματι.»,
                   βλ. Ξιώνη Ν. Ρ., Περί του Αγίου Πνεύματος ότι και Θεός και εκ Θεού κατά φύσιν, 2018, σσ.
                   264-265.
                   9 Ματσούκας, 2016, σσ. 157, 160-162.
                   10 Για την στενότατη σχέση Θεολογίας και Εκκλησίας βλ. Ξεξάκη, Ορθόδοξος Δογματική
                   Προλεγόμενα εις την Ορθόδοξον Δογματιοκήν, 2009, σσ. 35-37.
                   11   Κατά  τον  αείμνηστο  καθηγητή  Κωνσταντίνο  Παπαπέτρου,  «η  Θεολογία  είναι  η
                   λειτουργία  της  Εκκλησίας,  η  οικείωσις  της  θείας  Αποκαλύψεως,  και  Εκκλησία  είναι  το
                   (σωτηριώδες) ενέργημα της θείας ενεργείας, το αποτέλεσμα της παρουσίας του Θεού εις
                   τον κόσμον. Εκτός της Εκκλησίας δεν υπάρχει θεολογία (όπως και δεν υπάρχει Εκκλησία
                   εκτός  της  θεολογίας).  Η  θεολογία  είναι  κατά  την  ουσίαν  της  εκκλησιαστική.»,
                   βλ.Παπαπέτρου,  Κ.  (1979).  Σκέψεις  περί  της  θεολογίας  ως  της  κοινωνίας  του  Θεού.
                   Αθήναι, σ. 263.
                   12 Βλ. Ματσούκας, 2016, σσ. 167-169.

                                                            2
   1   2   3   4   5   6   7   8