Page 4 - Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Θρησκεία
P. 4

ΑΝΑΛΕΚΤΑ   Τεύχος 33 /  Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Θρησκεία / 7 Αυγούστου 2015                                        www.pemptousia.gr














































              Η διαπολιτισμική διάσταση


              στην εκπαίδευση



              Η διαπολιτισμική διάσταση στην εκπαίδευση, ως ένα ιδιαίτερο και αναγκαίο είδος αγωγής,
              αντιμετωπίζει με θετικό τρόπο την πολιτισμική ποικιλία και την δυναμική αλληλεπίδραση
              των διαφορετικοτήτων. Η διαφορά και η ποικιλία δεν αποτελούν έλλειψη αλλά δικαίωμα.






             σημασία της θρησκευτικής διάστασης στην δι-      νες κοινωνίες, είναι μια υπαρκτή πραγματικότητα,
         Η απολιτισμική αγωγή αναγνωρίζεται όλο και           την οποία, όπως ορθά έχει παρατηρηθεί, «μερικοί
         περισσότερο στον ευρύτερο ευρωπαϊκό χώρο. Πρό-       την αντιλαμβάνονται ως δροσερή αύρα ενώ άλλοι
         σφατα, στα σχολικά προγράμματα της Αγγλίας,          ως επικείμενη θύελλα».
         αλλά και άλλων χωρών, έχει ενσωματωθεί η διαπο-
         λιτισμική αγωγή.  Στην μορφή αυτή της σχολικής       Η διαπολιτισμική αγωγή είναι μια παιδαγωγική
                          1
         αγωγής τονίζεται ότι η θρησκευτική αγωγή, ακο-       αντίδραση, θεωρητικού και πρακτικού τύπου, σ’
         λουθώντας σύγχρονες ερμηνευτικές και παιδαγω-        αυτή την πολυπολιτισμική πραγματικότητα. Απο-
         γικές αντιλήψεις, μπορεί να συνεισφέρει άμεσα και    τελεί ένα σύνολο διαδικασιών εξισορρόπησης με-
         σημαντικά, όπως, π.χ. στην προώθηση της κοινω-       ταξύ διακρίσεων και εντάσεων. Με άλλα λόγια δεν
         νικής συνοχής διά μέσου καλλιέργειας πνεύματος       νοείται ούτε ως μεθόδευση αφομοίωσης ούτε ως
         ανεκτικότητας, κατανόησης και σεβασμού μεταξύ        γκετοποίηση των διαφόρων μειονοτήτων που ζούν
         των διαφόρων εθνικών ομάδων, που κατοικούν σε        σε μια χώρα. Αντίθετα, νοείται ως τάση αποδοχής
         μια χώρα, και των λαών γενικότερα.                   και αναγνώρισης πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων των
                                                              μειονοτήτων καθώς και ως προσπάθεια ειρηνικής
         Ως γνωστόν, η πολιτισμική, γλωσσική και θρησκευ-     συνύπαρξης και συνεργασίας με αυτές.
         τική ανομοιογένεια, που χαρακτηρίζει τις σύγχρο-


         Σελίδα 4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9