Page 22 - aslanidis-diastromatosi
P. 22

ονομασία τους μπορεί να προέρχεται από το χασεγίν, «σιωπηλοί» ή από το

                   τσενουίμ «ταπεινός» .
                                          61
                         Κατά  τον  Ιώσηπο  και  τον  Φίλωνα,  οι  Εσσαίοι  απαρτίζονταν  από


                   περίπου τέσσερεις χιλιάδες μέλη . Έτσι, η ομάδα με τα διασκορπισμένα
                                                        62
                   μέλη της, σε όλη την Ιουδαία, ήταν συγκριτικά μικρότερη από αυτή των


                   Φαρισαίων.  Οι  κοινότητες  που  συγκροτούσαν  ζούσαν  ασκητικά
                   απέφευγαν τα πλούτη, τον γάμο και κάθε είδους πολυτέλεια . Το κύριο
                                                                                         63

                   χαρακτηριστικό  της  συμπεριφοράς  τους  ήταν  η  ησυχία  κάτι  που

                   εντυπωσίαζε όλους όσους δεν ανήκαν στην ομάδα των Εσσαίων .
                                                                                          64
                         Ένας ίσως από τους κύριους λόγους που ζούσαν κοινοβιακά ήταν ο

                   αυστηρός  τρόπος  εφαρμογής  και  ερμηνείας  της  Χαλαχά .  Πιθανόν  η
                                                                                      65
                   κοινότητα  του  Κουμράν  να  σχηματίστηκε  από  μέλη  του  κινήματος  των

                   Εσσαίων που αποσχίσθηκαν από το κύριο σώμα της ομάδας. Άλλωστε η

                   κοινότητα που περιγράφει ο Πλίνιος φαίνεται να είναι πιο ριζοσπαστική

                   στις  απόψεις,  αλλά  και  αριθμητικά  μικρότεροι  ομάδα  που  ανακτήθηκε










                   61 Cohen, The parting of the ways; Judaism and the rise of Christianity.Σελ. 61.
                   62 Ιωσηπος,  Ιουδαική  Αρχαιολογία  18:21  και  Φίλων,  Περι  Του  ΠανταΣπουδαιονΕλευθερον
                   Είναι 75.

                   63 Φιλιππίδης,  Ιστορία  της  εποχής  της  Καινής  Διαθήκης  :  εξ  απόψεως  παγκοσμίου  και
                   πανθρησκειακής. Σελ. 425-426.

                   64 «δειπνοῦσι  δ'  ὁμοίωςὑποστρέψαντεςσυγκαθεζομένωντῶνξένων,  εἰτύχοιεναὐτοῖςπαρόντες.
                   οὔτεδὲκραυγήποτετὸνοἶκονοὔτεθόρυβοςμιαίνει,   τὰςδὲλαλιὰςἐντάξειπαραχωροῦσινἀλλήλοις.
                   καὶ  τοῖςἔξωθενὡςμυστήριόν  τι  φρικτὸν  ἡ  τῶνἔνδονσιωπὴκαταφαίνεται,  τούτου  δ'  αἴτιον  ἡ

                   διηνεκὴςνῆψις  καὶ  τὸμετρεῖσθαι  παρ'  αὐτοῖςτροφὴν  καὶ  ποτὸνμέχρικόρου».Ιωσηπος,
                   Ιουδαικόςπόλεμος 2:132-133.
                   65 Schiffman, Understanding Second Temple and rabbinic Judaism.Σελ. 164κ.ε.


                                                           21
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27