Page 21 - aslanidis-diastromatosi
P. 21

στο  σημείο  όπου  το  1947  βρέθηκαν  κρυμμένα  μέσα  σε  σπηλιές  τα

                   χειρόγραφα  του  Κουμράν.  Αυτή  η  ανακάλυψη  οδήγησε  πολλούς

                                                                                                    55
                   επιστήμονες στην ταύτιση των Εσσαίων με την κοινότητα του Κουμράν .

                   Επίσης, η ανακάλυψη ενός κοιμητηρίου στην περιοχή που χαρακτηρίζεται
                   από έναν ιδιαίτερο τρόπο ταφής συνδέει τους Εσσαίους με την κοινότητα


                                                         56
                   του Κουμράν ακόμη περισσότερο . Ένα τελευταίο στοιχείο είναι ότι τόσο
                   ο  Ιώσηπος,  όσο  και  ο  Πλίνιος  χρησιμοποιούν  τη  λέξη  «γένος»  για  να


                                                             57
                   περιγράψουν την ομάδα των Εσσαίων .
                         Η προέλευση του ονόματος των Εσσαίων φέρει το ίδιο μυστήριο με

                   την  παρουσία  τους,  μπορεί  να  έχει  εβραϊκή  ή  αραμαϊκή  ρίζα  και  δεν

                                                                           58
                   αναφέρετε  πουθενά  στα  κείμενα  του  Κουμράν .  Ορισμένοι  ερευνητές
                   έχουν  προτείνει  ότι  ο  όρος  προέρχεται  από  το  χασίντ  που  σημαίνει

                   «ευσεβής»  συνδέοντας  έτσι  τους  Εσσαίους  με  τους  Χασιδίμ,  της  εποχής

                   των  Μακκαβαίων,  χωρίς  όμως  κάποια  τέτοια  ερμηνεία  να  μπορεί  να

                                                   59
                   υποστηριχθεί ικανοποιητικά . Μπορεί, πάλι να σχετίζεται με το συριακό
                   χασέγ  που  σημαίνει  «ευσεβής»  ή  το  αραμαϊκό  ασαγιά  που  σημαίνει

                                   60
                   «θεραπευτής» .  Ο  Φίλωνας  συνδέει  τον  όρο  Εσσαίοι  με  τον  ελληνικό
                   «Όσιοι»  θέλοντας  να  δείξει  τον  ασκητικό  τρόπο  ζωής  τους.  Aκόμη  η




                   55 Ferguson, Backgrounds of early Christianity.Σελ. 489.
                   56 Boccaccini, Beyond the Essene hypothesis : the parting of the ways between Qumran and

                   Enochic Judaism (Grand Rapids, Mich.: William B. Eerdmans Pub., 1998).Σελ. 30.
                   57   Ιώσηπος,  Ιουδαϊκός  πόλεμος  2:113  και  Ιουδαϊκή  Αρχαιολογία  13:172.  Επίσης,  Plinius,

                   Naturalishistoria5:17.
                   58 Φιλιππίδης,  Ιστορία  της  εποχής  της  Καινής  Διαθήκης  :  εξ  απόψεως  παγκοσμίου  και
                   πανθρησκειακής.Σελ. 425.

                   59 Ζάρρας, ΙστορίατηςεποχήςτηςΚαινήςΔιαθήκης.Σελ. 464.
                   60 Schürer, et al., The history of the Jewish people in the age of Jesus Christ (175 B.C.-A.D.
                   135).Σελ. 593.


                                                           20
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26