Page 21 - aslanidis-diastromatosi
P. 21
στο σημείο όπου το 1947 βρέθηκαν κρυμμένα μέσα σε σπηλιές τα
χειρόγραφα του Κουμράν. Αυτή η ανακάλυψη οδήγησε πολλούς
55
επιστήμονες στην ταύτιση των Εσσαίων με την κοινότητα του Κουμράν .
Επίσης, η ανακάλυψη ενός κοιμητηρίου στην περιοχή που χαρακτηρίζεται
από έναν ιδιαίτερο τρόπο ταφής συνδέει τους Εσσαίους με την κοινότητα
56
του Κουμράν ακόμη περισσότερο . Ένα τελευταίο στοιχείο είναι ότι τόσο
ο Ιώσηπος, όσο και ο Πλίνιος χρησιμοποιούν τη λέξη «γένος» για να
57
περιγράψουν την ομάδα των Εσσαίων .
Η προέλευση του ονόματος των Εσσαίων φέρει το ίδιο μυστήριο με
την παρουσία τους, μπορεί να έχει εβραϊκή ή αραμαϊκή ρίζα και δεν
58
αναφέρετε πουθενά στα κείμενα του Κουμράν . Ορισμένοι ερευνητές
έχουν προτείνει ότι ο όρος προέρχεται από το χασίντ που σημαίνει
«ευσεβής» συνδέοντας έτσι τους Εσσαίους με τους Χασιδίμ, της εποχής
των Μακκαβαίων, χωρίς όμως κάποια τέτοια ερμηνεία να μπορεί να
59
υποστηριχθεί ικανοποιητικά . Μπορεί, πάλι να σχετίζεται με το συριακό
χασέγ που σημαίνει «ευσεβής» ή το αραμαϊκό ασαγιά που σημαίνει
60
«θεραπευτής» . Ο Φίλωνας συνδέει τον όρο Εσσαίοι με τον ελληνικό
«Όσιοι» θέλοντας να δείξει τον ασκητικό τρόπο ζωής τους. Aκόμη η
55 Ferguson, Backgrounds of early Christianity.Σελ. 489.
56 Boccaccini, Beyond the Essene hypothesis : the parting of the ways between Qumran and
Enochic Judaism (Grand Rapids, Mich.: William B. Eerdmans Pub., 1998).Σελ. 30.
57 Ιώσηπος, Ιουδαϊκός πόλεμος 2:113 και Ιουδαϊκή Αρχαιολογία 13:172. Επίσης, Plinius,
Naturalishistoria5:17.
58 Φιλιππίδης, Ιστορία της εποχής της Καινής Διαθήκης : εξ απόψεως παγκοσμίου και
πανθρησκειακής.Σελ. 425.
59 Ζάρρας, ΙστορίατηςεποχήςτηςΚαινήςΔιαθήκης.Σελ. 464.
60 Schürer, et al., The history of the Jewish people in the age of Jesus Christ (175 B.C.-A.D.
135).Σελ. 593.
20