Page 16 - aslanidis-diastromatosi
P. 16

36
                   ακάθαρτες . Έτσι, η ιερότητα και η καθαρότητα ενός προσώπου κατέληγε
                   να  ορίζεται  από  τους  Φαρισαίους,  κάτι  για  το  οποίο  ο  Ιησούς  τους

                   κατηγορεί.


                         Με  την  χρήση  του  Νόμου  από  την  μια,  και  με  την  χρήση  της
                   προφορικής  παράδοσης  από  την  άλλη,  οι  Φαρισαίοι  κατάφεραν  να


                   ισχυροποιηθούν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την προσέγγιση και ερμηνεία
                   του Νόμου με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Για παράδειγμα, ποιο το όριο και


                   ο τρόπος άσκησης της ημέρας του Σαββάτου ή η παρασκευή του φαγητού

                   για  να  θεωρείται  καθαρό,  ζητήματα  που  έχουν  σχέση  με  το  γάμο  και

                   άλλα  πολλά.  Με  την  ερμηνεία  αυτή,  είναι  που  πιθανόν  αντιτίθεται  ο

                          37
                   Ιησούς .
                         Οι Φαρισαίοι δεν ήθελαν να θεωρηθούν εισηγητές νέων τάσεων και

                   ερμηνειών  του  Νόμου.  Το  ενδιαφέρον  τους  ήταν  η  ερμηνεία  των  ήδη

                   υπάρχων  διατάξεων.  Όμως,  με  το  πέρασμα  των  χρόνων  ανέπτυξαν

                   άλλους  τρόπους  ερμηνείας  που  τους  υποστήριζαν.  Έτσι,  μέχρι  το  τέλος

                   του α΄ αιώνα μ.Χ. θα μπορούσε κάποιος να υποστηρίξει ότι οι Φαρισαίοι

                   έμοιαζαν με μια θρησκευτική οργάνωση με μέλη από όλες τις κοινωνικές

                   τάξεις που συναντιόνταν, μελετούσαν και έτρωγαν όλοι μαζί σε ομάδες

                   που ονομάζονταν Χαβουρότ .
                                                  38


                   Σαδδουκαίοι


                         Οι Σαδδουκαίοι ήταν μια ακόμη ομάδα που διαμορφώθηκε κατά την

                   περίοδο  του  δευτέρου  Ναού  και  είχε  μεγάλη  επιρροή  στην  περιοχή  της


                   36 Stemberger, Jewish contemporaries of Jesus : Pharisees, Sadducees, Essenes.Σελ. 88.

                   37 Ferguson, Backgrounds of early Christianity.Σελ. 484-485.
                   38 Ζάρρας,   ΙστορίατηςεποχήςτηςΚαινήςΔιαθήκης.Σελ.   451.   ΚαιStemberger,   Jewish
                   contemporaries of Jesus : Pharisees, Sadducees, Essenes.Σελ. 83.


                                                           15
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21