Page 9 - dimitrakopoulos-apostoloi
P. 9

Ρώμη ο Χριστιανισμός είχε διαδοθεί από άγνωστους Χριστιανούς, που άκουσαν,
             είτε το κήρυγμα του Πέτρου στα Ιεροσόλυμα την ημέρα της Πεντηκοστής, είτε τον
             Παύλο αργότερα στις διάφορες πόλεις, όπου αυτός εκήρυξε. Η συνεχής μετάβαση
             πολλών  ανθρώπων  από  τις  ανατολικές  επαρχίες  στη  Ρώμη  για  προσωπικές
             υποθέσεις και για εμπορικούς λόγους, και αντίστροφα, πολλών Ρωμαίων προς τις
             ανατολικές  επαρχίες  συντέλεσαν  ώστε  να  δημιουργηθεί  πολύ  νωρίς  η  πρώτη
             αρχέγονη εκκλησιαστική κοινότητα της Ρώμης. Έτσι εξηγείται και το γεγονός, ότι
             ο Παύλος στο 16ο κεφάλαιο της επιστολής του προς τους Ρωμαίους στέλνει πλήθος
             ασπασμών σε πιστούς μιας πόλης, στην οποία δεν εκήρυξε  ακόμη και οι οποίοι
             ήταν γνωστοί του και συνδέονταν μαζί του. Πέραν αυτών, μέχρι την ώρα που ο
             Παύλος έγραφε την προς Ρωμαίους επιστολή το 56 μ.Χ. κανένας απόστολος δεν
             είχε περάσει ακόμη από τη Ρώμη. Και τούτο διότι, εάν άλλος απόστολος είχε πάει
             στη Ρώμη και είχε κηρύξει το Ευαγγέλιο πριν από αυτόν, δεν θα εξέφραζε την
             επιθυμία να έρθει στη Ρώμη για να ευαγγελιστεί σ’ αυτούς τον Χριστό, όπως τούτο
             φαίνεται από όσα λέγει στον πρόλογο, (1,15), της προς Ρωμαίους επιστολής, αφού
             όπως αναφέρει στην ίδια επιστολή του σε άλλη συνάφεια, (15,20), δεν συνήθιζε να
             κηρύττει εκεί, όπου είχε ακουστεί το όνομα του Χριστού «ίνα μη επ’ αλλότριον
             θεμέλιον  οικοδομεί»,  δηλαδή  για  να  μην  οικοδομεί  πάνω  στον  κόπο  άλλων
             αποστόλων.

               γ. Ο απόστολος Ιωάννης.

               Ο  Ιωάννης,  υιός  του  Ζεβεδαίου  και  της  Σαλώμης  και  αδελφός  του  Ιακώβου,
             ψαράς  στο  επάγγελμα,  υπήρξε  μαθητής  του  Προδρόμου  προτού  τον  καλέσει  ο
             Χριστός. Η πρώτη του γνωριμία με το Χριστό έγινε στην έρημο του Ιορδάνου.
             Όταν αργότερα ήρθε ο Χριστός στη Γαλιλαία και κάλεσε τα δύο αδέλφια, αυτοί
             αμέσως  εγκατέλειψαν  τα  πάντα  και  τον  ακολούθησαν.  Ανήκε  στον  κύκλο  των
             δώδεκα, από τους οποίους μάλιστα ξεχώριζε αυτός με τον αδελφό του και τον
             Πέτρο.  Αυτούς  τους  τρεις  μόνον  παρέλαβε  ο  Κύριος  σε  ορισμένα  θαύματα,  ή
             αποκαλύψεις του, όπως στην Μεταμόρφωση, στην ανάσταση της θυγατρός του
             Ιαείρου  και  στην  αγωνιώδη  προσευχή  Του  στον  κήπο  της  Γεθσημανή.
             Παρακολούθησε από κοντά την εξέλιξη της δίκης του Κυρίου ενώπιόν του Άννα
             και του Καϊάφα. Ήταν παρών κατά την ώρα της σταυρώσεως στο Γολγοθά και σ’

             αυτόν  εμπιστεύθηκε  ο  Κύριος  τη  φροντίδα  της  μητέρας  του.  Έγινε  αυτόπτης
             μάρτυς της αναστάσεως και της αναλήψεώς Του. Την ημέρα της Πεντηκοστής ήταν
             παρών στο υπερώο μαζί με τους άλλους μαθητές και δέχθηκε την επιφοίτηση του
             αγίου Πνεύματος. Μετά την Πεντηκοστή για ένα διάστημα συνεργάσθηκε με τον
             Πέτρο στο κήρυγμα και στην Ιεραποστολή. Για τη συνερ-γασία του αυτή στην
             Ιερουσαλήμ  αναφερθήκαμε  ήδη  προηγουμένως.  Ήταν  επίσης  παρών  στην
             Αποστολική Σύνοδο το 49 μ.Χ., αλλά μάλλον δεν βρισκόταν στα Ιεροσόλυμα κατά
             την δεύτερη μετάβαση του Παύλου το 58 μ.Χ.
               Οι  ειδήσεις  για  την  παραπέρα  ζωή  και  δράση  του  αποστόλου  είναι  μάλλον
             συγκεχυμένες και προέρχονται κυρίως από την Παράδοση. Μετά το θάνατο του

                                                                                                         9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14