Page 6 - dimitrakopoulos-apostoloi
P. 6

Κόρινθο,  όπου  όμως  υπέστη  ατιμωτική  προ-σβολή  από  κάποιο  χριστιανό  της
             Κορίνθου και επέστρεψε αμέσως στην  Έφεσο.
               Από  την  Έφεσο  ο  Παύλος  επισκέπτεται  την  Τρωάδα  και  τις  Εκκλησίες  της
             Μακεδονίας,  τους  Φιλίππους,  τη  Θεσσαλονίκη,  (όπου  έγραψε  και  τη  Β΄  πρός
             Κορινθίους  επιστολή)  και  την  Βέροια.  Κατόπιν  έφθασε  στην  Κόρινθο,  όπου
             παρέμεινε τρεις μήνες. Από εκεί, γύρω στα τέλη του 56 μ.Χ., έγραψε την προς
             Ρωμαίους επιστολή. Από την επιστολή αυτή, (15,19), πληροφορούμαστε για τη
             δράση του Παύλου στο Ιλλυρικό, η οποία πρέπει να προηγήθηκε της συγγραφής
             της  προς  Ρωμαίους  επιστολής  και  επομένως  πρέπει  να  έγινε  προτού  ο  Παύλος
             φθάσει στην Κόρινθο το 56 μ.Χ. πιθανόν μετά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη
             και στη Βέροια. Από την Κόρινθο εν τω μεταξύ, επειδή μεσολάβησε επιβουλή των
             Ιουδαίων με σκοπό να τον φονεύσουν, θεώρησε σκόπιμο να επιστρέψει δια ξηράς
             πάλι από την Μακεδονία. Οι επόμενοι σταθμοί του Παύλου ήταν η Τρωάδα, η
             Μίλητος, (όπου εξεφώνησε τον μνημειώδη εκείνο λόγο προς τους πρεσβύτερους
             της Εκκλησίας), τα Πάταρα της Λυκίας, η Τύρος, η Πτολεμαΐδα, η Καισάρεια και
             τέλος τα Ιεροσόλυμα, όπου και περατώνεται η τρίτη περιοδεία του Παύλου.

                            4. Τα επακολουθήσαντα γεγονότα της ζωής του Παύλου

               Κατά  τη  διάρκεια  της  παραμονής  του  Παύλου  στα   Ιεροσόλυμα  και  καθ’  ον
             χρόνον  βρίσκεται  στο  ιερό  του  Ναού,  για  να  υποβληθεί  στους  διατεταγμένους
             αγνισμούς  κατ’  απαίτηση  των  πρεσβύτερων  της  Εκκλησίας  των  Ιεροσολύμων,
             προκαλείται  αναταραχή  των  Ιουδαίων,  οι  οποίοι,  μόλις  αντιλαμβάνονται  την
             παρουσία του, επιζητούν να τον συλλάβουν και να τον φονεύσουν. Σώζεται όμως
             από  βέβαιο  θάνατο  με  την  επέμβαση  του  Ρωμαίου  χιλίαρχου.  Επακολουθεί
             απολογία του ενώπιον μελών του ιουδαϊκού συνεδρίου, συνωμοσία των Ιουδαίων
             και  δολοφονική  απόπειρα  εναντίον  του,  χωρίς  όμως  επιτυχία.  Κατόπιν
             αποστέλλεται  στο  Ρωμαίο  διοικητή  της  Καισαρείας  Φίληκα.  Εκεί  παραμένει
             φυλακισμένος επί δύο χρόνια, ενώ υφίσταται νέες ανακρίσεις και δίκες ενώπιον
             των  Ρωμαίων  ηγεμόνων  Φίληκος,  Φήστου  και  Αγρίππα  και  των  μελών  του
             ιουδαϊκού  συνεδρίου.  Μετά  από  έφεση  του  Παύλου  να  δικαστεί  ως  Ρωμαίος
             πολίτης προ του Καίσαρος, αποφασίζεται να μεταφερθεί δέσμιος δια θαλάσσης
             μέχρι τη Ρώμη. Ύστερα από ένα περιπετειώδες ταξίδι, που κατέληξε σε ναυάγιο,

             έφθασε  τελικά  στη  Ρώμη,  όπου  παρέμεινε  επί  δύο  χρόνια  φυλασσόμενος  από
             ρωμαϊκή φρουρά. Εκεί έγραψε την προς Εφεσίους επιστολή  και σύμφωνα με την
             παράδοση  και  τις  άλλες  επιστολές  της  αιχμαλωσίας,  δηλαδή  την  προς
             Φιλιππησίους, προς Κολασσαείς και την προς Φιλήμονα. Στην Ρώμη ο Παύλος
             αφού δικάστηκε και αθωώθηκε, φαίνεται ότι επιχείρησε και τέταρτη περιοδεία, αν
             λάβουμε  υπόψη  μας  τα  όσα  ανακοίνωσε  στην  προς  Ρωμαίους  επιστολή  του
             (Ρωμ.15,24), όπου γίνεται λόγος για μελλοντική επίσκεψή του στην Ισπανία, όπως
             επίσης  και  τη  μαρτυρία  του  Κλήμεντος  Ρώμης,  ο  οποίος  λέγει,  ότι  ο  Παύλος
             ταξίδεψε μέχρις εσχάτων της Δύσεως, δηλαδή μέχρι την Ισπανία. Ο Παύλος, στο
             δρόμο για την Ισπανία πέρασε από την Μασσαλία, όπου του δόθηκε η ευκαιρία να

                                                                                                         6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11