Page 7 - katzouraki-pandimia
P. 7

πο  ζωής.  Είναι  η  απομάκρυνση  από  τους  ανθρώπους.  Η  ελευθερία  αυτή  είναι
                   απαραίτητη για την πλήρη κατάδυση του πνεύματος, αλλά και όλης της υπάρ-
                                                25
                   ξεώς μας, στην Θεία σφαίρα . Αντίθετα ο άνθρωπος της εποχής μας καταναλώ-
                   νεται σε μια απειλητική εξωστρέφεια. Οι συνθήκες που διανύουμε, στο πλαίσιο
                   των μέτρων για την πανδημία, παρέχεται μια μοναδική ευκαιρία για αναζήτη-
                   σηκαι επαφή με την καρδιά και το βαθύτερο είναι μας, αναγκαία προϋπόθεση
                   στον αγώνα για τη συναίσθηση της ασθένειάς μας και την μετάνοιά μας. Η συ-
                   ναίσθηση αυτή οδηγεί αβίαστα στην προσευχή, η οποία «απαιτεί αφ’ ημών σχό-
                   λην»  «παλλόμενη μέσα μας, μας φέρει στο σύνορο μεταξύ δύο κόσμων, του παρό-
                        26
                   ντα  και  του  ερχόμενου» .  Αναδύεται  έτσι  στην ανθρώπινη  ψυχή  η  ανάγκη  για
                                            27
                   κοινωνία  με  το  Απόλυτο  Είναι,  μέσω  της  προσευχής.  Τότε  Αυτός  που  είπε  «ου
                   γαρ  ήλθον  καλέσαι  δικαίους  αλλ’  αμαρτωλούς  εις  μετάνοιαν»(Ματθ.9,13),  θ’
                   απαντήσει πραγματικά στην αναζήτησή μας.


                      Έτσι στην παρούσα κατάσταση, τόσο η συνθήκη της απειλής και του φόβου
                   από  την  λοιμώδη  πανδημία,  όσο  και  η  συνθήκη  της  απομόνωσης  λόγω  των  υ-
                   γειονομικών μέτρων, λειτουργούν κατά τρόπο ακραία ευνοϊκό στην καλλιέργεια
                   της  προσευχής  από  μέρους  των  πιστών.  Αρκεί  η  συγκατάθεση  του  απαραβία-
                   στου αυτεξούσιου.


                      Όσον  αφορά  το  είδος  της  προσευχής,  που  ευνοούμαστε  να  ακολουθήσουμε,
                   παύει να είναι η κοινή προσευχή με τις ακολουθίες στο χώρο του ναού. Η κατά
                   μόνας προσευχή με το Όνομα του Ιησού, έρχεται να παίξει έναν ιδιαίτερα σημα-
                   ντικό ρόλο στην καλλιέργεια του ανθρώπινου πνεύματος. Ο οντολογικός σύνδε-
                   σμος του Ονόματος του Ιησού με Αυτόν τον Ίδιο , Το καθιστά μέγα, όπως μέγι-
                                                                     28
                   στη είναι και η προσευχή με το Όνομα Αυτό, από το ένδον ταμείον, το βάθος της
                   καρδιάς. Το Όνομα του Ιησού λειτουργεί σαν γέφυρα , που συνδέει τον άνθρωπο
                                                                         29
                   με  το  Θεό.  Αγιάζει  όλο  τον  άνθρωπο  καίγοντας  μέσα  του  τα  πάθη.  Αποτελεί
                                                                    31
                                             30
                   «τείχος υψηλόν φρουρίου» , «ένδυμα της ψυχής» για την σωτηρία του εραστή της
                   Άνω  Χώρας.  Μέσα  από  την  συνειδητή  επίκληση  και  επικοινωνία,  σιγά-σιγά,  η
                   ύπαρξή  μας  «διαποτίζεται  με  την  πραγματικότητα,  δηλαδή  τη  γνώση  που  περι-
                   λαμβάνεται στο Όνομά Αυτό. Και αυτή η γνώση είναι σημαντική για την αιώνια ζω-
                   ή, όπως ο Ίδιος είπε: “Αύτη δε εστιν η αιώνιος ζωή, ίνα γινώσκωσί σε τον μόνον α-



                   25  Βλ. Αρχιμ. Σωφρόνιος, Οψόμεθα, σελ. 187.
                   26 Αρχιμ. Σωφρόνιος, Οψόμεθα, σελ. 187.
                   27 Αρχιμ. Σωφρόνιος, Η Ζωή Του ζωή μου, σελ. 68.
                   28  Βλ. Αρχιμ. Σωφρόνιος, Η Ζωή Του ζωή μου, σελ. 150,154.
                   29  Βλ. Αρχιμ. Σωφρόνιος, Η Ζωή Του ζωή μου, σελ. 150.
                   30 Αρχιμ. Σωφρόνιος, Περί προσευχής, σελ. 167.
                   31 Αρχιμ. Σωφρόνιος, Περί προσευχής, σελ. 163.

                                                            6
   2   3   4   5   6   7   8   9   10