Page 3 - Lemontzis_Theosofia
P. 3

μέντιουμ ,  ίδρυε  την  θεοσοφική  εταιρεία,  είναι  βέβαιο  ότι  δεν
                              3
                   μπορούσε  να  υποπτευθεί  ότι  οι  θρησκευτικές  της  δοξασίες  που
                   αποκρυσταλλώνονται  στις  συγγραφές  της  ιδίας               4   όσο  και  των
                   διαδόχων  της,           Άννυ  Μπεζάντ(Annie  Besant)     και  Άλις
                                                                                    5
                   Μπέϊλυ(Alice Bailey)   θα επηρέαζαν την πλειονότητα σχεδόν των
                                             6
                   σύγχρονων αποκρυφιστικών-πνευματιστκών οργανώσεων, ώστε ο
                   αείμνηστος  π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος να αναφέρει ότι οι ιδέες του
                   πνευματισμού  εξαπλώθηκαν  στη  Δύση  με  την  θεοσοφία  της
                   Μπλαβάτσκυ  και  ο π. Κυριακός Τσουρός επισημαίνει ότι η “Νέα
                                   7
                   εποχή  του  Υδροχόου”,  όρο  που  εισήγαγε  η  θεοσοφίστρια  Άλις
                   Μπέϊλυ,  είναι  γέννημα  και  θρέμμα  της  θεοσοφικής  σχολής  της



                   Θεοφίλου Λεμοντζή, Η θεραπεία του κόσμου. Η Ορθόδοξη Θεολογία απέναντι  στις
                   σύγχρονες προκλήσεις, Θεσσαλονίκη  2004,σελ.77εξ.Του ιδίου,  Το θαύμα απέναντι
                   στη Μαγεία. (Θαύμα αληθείας και «θαύμα» ψεύδους),Αθήνα 2008,σελ.229-233.
                   3  Π.Τρεμπέλα, Θεοσοφία, Αθήνα 1998, σελ.9.
                   4  Από το 1877 έως το 1879 εκδίδει το πρώτο της βιβλίο το “Αποκαλυμμένη Ίσις” και το
                   περιοδικό “Θεοσοφιστής”, το οποίο εξακολουθεί να εκδίδεται έως σήμερα. Το 1884
                   έφυγε μαζί με μερικούς συντρόφους της για την Ευρώπη, όπου ταξιδεύοντας ανάμεσα
                   στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Αγγλία, αρχίζει να συγγράφει τη “Μυστική Δοξασία”.
                   Το 1887 στο Λονδίνο, όπου ιδρύει το Θεοσοφικό Τμήμα “Μπλαβάτσκυ”, εκδίδει το
                   περιοδικό  “Λούσιφερ”(Εωσφόρος)  και  στη  συνέχεια  την  “Εσωτερική  Σχολή”.
                   Εξακολουθεί να συγγράφει το μεγάλο έργο της “Μυστική Δοξασία", ενώ παράλληλα
                   εκδίδονται τα βιβλία της, “Το Κλειδί της Θεοσοφίας” και “Φωνή της Σιγής”. Επίσης
                   υπάρχει  μια συλλογή των εργασιών της σε δεκαπέντε τόμους. Βλ. Α. Παπαδομιχελάκη,
                   Θεοσοφία. Το έργο και η ιστορία της, Αθήνα 1997,  σελ.17-18.
                   5 Διάδοχος της Μπλαβάτσκυ στη θεοσοφική εταιρεία ήταν η  Αγγλίδα Άννυ Μπεζάντ
                   (Annie Besant)  η οποία αφού μυήθηκε στον Ελευθεροτεκτονισμό   προσχώρησε στη
                   Θεοσοφία. Το 1898 ίδρυσε στην ινδική πόλη του Μπεναρές Θεοσοφιστική Σχολή. Με
                   την Μπεζάντ δημιουργήθηκε σχίσμα στο εσωτερικό της θεοσοφικής εταιρείας καθώς
                   συνέλαβε την ιδέα να παρουσιάσει στον κόσμο ως μεσσία έναν Ινδό, τον Κρισναμούρτι
                   (1908), τον οποίο μύησε στο θεοσοφικό σύστημα και του πέρασε την ιδέα ότι είναι το
                   πρόσωπο  εκείνο  που  βρίσκεται  στην  γη  αφού  πέρασε  32  μετενσαρκώσεις.  Τότε,
                   παρουσιάζεται και το πρώτο σχίσμα μεταξύ των θεοσοφικών εταιριών, καθώς η της
                   Γερμανίας  δεν  δέχτηκε  τον  Κρισναμούρτι  και  χωρίστηκε  από  τις  υπόλοιπες  και
                   μετονομάστηκε     σε    άνθρωπο-σοφιστική      ή    Ροδοσταυρική     εταιρία.   Βλ.
                   http://orthodoxy-rainbow.blogspot.com/2013/02/blog-post_1305.html
                   6   Η  Άλις  Μπέϊλυ(Alice  Bailey)  (1880-1949),  συγγραφέας  βιβλίων  σχετικά  με  τη
                   θεοσοφία,  εντάχθηκε στη θεοσοφική εταιρεία το 1917 και άσκησε  μεγάλη επιρροή
                   στη  δομή  και  την  ιδεολογία  της  εταιρείας.  Αντιτάχθηκε  στις  απόψεις  της  Άννυ
                   Μπεζάντ  την  οποία  κατηγόρησε  για  νεωτερισμό  και  πρότεινε  μία  επιστροφή  στα
                   αυθεντικά διδάγματα της Μπλαβάτσκυ. Η σύγκρουση με την Μπεζάντ επέφερε την
                   εκδίωξή της από την εταιρεία  και μετά την εκδίωξή της ίδρυσε την δική της θεοσοφική
                   οργάνωση  την  «Lucis  Trust»  το  1922.Επίσης  ίδρυσε  και  τον  εκδοτικό  οίκο  της
                   οργάνωσής  της,  τον  «Lucifer  Publishing  Company».  Ήταν  η  πρώτη  που
                   χρησιμοποίησε τον όρο «New Age». Βλ.https://en.wikipedia.org/wiki/Alice_Bailey
                   7 π.Αντωνίου   Αλεβιζόπουλου,    Απροκρυφισμός,     Γκουρουισμός,    Νέα    Εποχή,
                   Αθήνα 1997 4

                                                            2
   1   2   3   4   5   6   7   8