Page 8 - Lemontzis_Theosofia
P. 8

σοφία  είναι  εσωτερική,  δηλαδή  ισχυρίζονται  ότι  δεν  είναι
                   αποτέλεσμα  διδασκαλίας  αλλά  προήλθε  μέσα  από  θεϊκές
                   αποκαλύψεις  στους  αρχαίους  μύστες,  οράματα  και  διαλογισμό.
                   Αυτήν  τη δήθεν θεϊκή γνώση και σοφία που διδάσκει η θεοσοφική
                   εταιρεία  την  θεωρούν  ως  την  συσσωρευμένη  σοφία  όλων  των
                   εποχών , ως συνώνυµη της αιώνιας αλήθειας  και ότι αποτελεί το
                                                                            25
                            24
                   υπόβαθρο  όλων  των  παγκόσμιων  θρησκειών  και  φιλοσοφιών,
                   μυήσεων και απόκρυφων παραδόσεων που δίδαξαν και εφάρμοσαν
                   λίγοι  εκλεκτοί,  μύστες,  προφήτες  και  σοφοί    από  τότε  που  ο
                   άνθρωπος  έγινε  σκεπτόµενο  ον .  Η  απαρχή  αυτής  της  άχρονης
                                                           26
                   Σοφίας  ή  Θεοσοφίας  θεωρείται  ότι  συμπίπτει  µε  την  έναρξη  της
                   ανθρώπινης  παρουσίας  πάνω  στη  Γη .  Υποστηρίζουν  ότι  αυτή  η
                                                                  27
                   αιώνια αλήθεια ταυτίζεται με το περιεχόμενο της διδασκαλίας της
                   θεοσοφικής εταιρείας  καθώς οι οπαδοί της υποστηρίζουν ότι το
                                              28
                   σύγχρονο  θεοσοφικό  κίνημα  δεν  είναι  δική  τους  επινόηση  αλλά
                   είναι  η  πιο  πρόσφατη  ανανέωση  και  αποκάλυψη  της  αρχαίας
                   σοφίας στη Γη η οποία δόθηκε γραπτώς από την Μπλαβάτσκυ στην
                   ανθρωπότητα  υπό  την  επιτήρηση  των  ∆ιδασκάλων  της  Λευκής
                   Στοάς , ως αντιπρόσωπος της υπέρ τα Ιμαλάϊα Αδελφότητας των
                          29














                   24  Α. Παπαδομιχελάκη, Θεοσοφία. ο.π.,σελ.8.
                   25  «Αν μιλάτε για τη Θεοσοφία,» αναφέρει η  Μπλαβάτσκυ, «λέω ότι υπήρχε αιώνια
                   διαμέσου των ατελείωτων κύκλων του παρελθόντος, και θα εξακολουθεί να υπάρχει
                   διαμέσου των ατέλειωτων κύκλων του Μέλλοντος, επειδή η Θεοσοφία είναι συνώνυμη
                   της αιώνιας αλήθειας». Βλ. Ε.Μπλαβάτσκυ, Το κλειδί της θεοσοφίας,ο.π.,σελ.263.
                   26 Μία ερμηνεία που δίνει η Μπλαβάτσκυ στον όρο θεοσοφία, είναι η εξής: «...η Θεϊκή
                   γνώση, που μεταφέρει τον νου από τον κόσμο της μορφής στο άμορφο πνεύμα. Οι
                   άνθρωποι πολλές  φορές  έχουν  την  ικανότητα,  σε  διαφορετικές εποχές  και  σε
                   διαφορετικούς  τόπους,  να  αντιλαμβάνονται  πράγματα  στον  εσωτερικό  ή  αόρατο
                   κόσμο…  Η αναζήτηση  της  θείας  φύσης  του  ανθρώπου,  που  τόσο συχνά  και  τόσο
                   λανθασμένα, διατυπώνεται σαν μία ατομική ένωση με έναν προσωπικό Θεό, ήταν το
                   αντικείμενο  κάθε  μυστικιστή…».Βλ.  Η.P.Blavatsky,  “What  is  Theosophy”.  The
                   Theosophist, v.1, n.1 (October 1879).
                   27  Α.Παπαδοµιχελάκη,   Μια Σύνοψη του έργου της Ε. Π. Μπλαβάτσκυ «Η Μυστική
                   ∆οξασία», ο.π.,σελ.3.
                   28 π. Αντωνίου  Αλεβιζόπουλου,  Ο  Αποκρυφισμός  στο  Φως  της  Ορθοδοξίας,
                   Αποκρυφιστικές ομάδες, τ.4-10, Αθήνα 1996.
                   29 Α.Παπαδοµιχελάκη,   Μια Σύνοψη του έργου της Ε. Π. Μπλαβάτσκυ, ο.π.,σελ.34.

                                                            7
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13