Page 4 - Lemontzis_Theosofia
P. 4

Μπλαβάτσκυ .  Άλλωστε,  λίγα  έτη  μετά,  το  1884,              ένας  γνώριμος
                                   8
                   αιρετικός,  ο  Κάρολος  Ρώσσελ  ίδρυε  τη  δική  του  θρησκευτική
                   εταιρεία, τη «Βιβλική και Φυλλαδική  Εταιρεία Σκοπιά»                  9  η οποία
                   έχει  και  αυτή  αποκρυφιστικά  σύμβολα  όπως  η  πεποίθηση  ότι  η
                   πυραμίδα της Γκίζας έχει χτιστεί με θεϊκή καθοδήγηση και αποτελεί
                   μάρτυρα προφητείας . Άλλωστε και  η ονομασία «Ιεχωβάς» που
                                              10

                   8 Βλ. Πρωτοπρεσβυτέρου Κυριακού Τσουρού, Η εγκαθίδρυση της «Νέας παγκόσμιας
                   θρησκείας»,        στο       https://faneromenihol.gr/index.php/o-ieros-naos-2/oi-
                   aireseis/3334-2013-08-26-05-47-37.  Θα  πρέπει  να  επισημάνουμε  ότι  όλες  οι
                   σύγχρονες αποκρυφιστικές αιρέσεις που  κάνουν λόγο για κάρμα και μετενσάρκωση,
                   για  αδελφότητες  που    κατέχουν    απόκρυφη  γνώση,  για  διαχωρισμό  φυσικού  και
                   αιθερικού σώματος,  για ζώσα ύλη, για αποχή από την  κρεοφαγία, για απόκρυφη και
                   εσωτερική  γνώση,  για  πανθεϊσμό,  για  πεδία  του  σύμπαντος,  για  διαλογισμό  και
                   απολύτρωση, για αστρικά     σώματα, είναι βέβαιο ότι έχουν εμπνευστεί  και έχουν
                   μελετήσει τα κείμενα  της Μπλαβάτσκυ και άλλων ηγετών της θεοσοφικής εταιρείας.
                   Περισσότερα για τις παραπάνω αντιλήψεις όπως διατυπώνονται από την θεοσοφική
                   εταιρεία  βλ.  Αρχιμ.  Θεοφίλου  Λεμοντζή,  Θεοσοφία.  Σύνοψη    του  αρχαίου
                   αποκρυφισμού  και  έκφραση  του  σύγχρονου.  Εισήγηση  εις  την  ΚΒ΄Πανορθόδοξη
                   Συνδιάσκεψη επί των Αιρέσεων και της Παραθρησκείας, Θεσσαλονίκη 2010,σελ.7-24.
                   9  Βλ.Αρχιμ. Θεοφίλου Λεμοντζή, Το θαύμα απέναντι στη Μαγεία, ο.π.,σελ.188εξ. Του
                   ιδίου, Η θεραπεία του κόσμου. ο.π.,σελ.39εξ., Ιερά Μητρόπολις Σερρών και Νιγρίτης,
                   Οι αιρετικοί, έκδοση του αντιαιρετικού γραφείου, Σέρρες  1990, σελ. 15.
                   10 Αυτό τεκμηριώνεται από το γεγονός ότι ο Ρώσσελ υπολόγισε  το έτος 1874  ως έτος
                   της Δεύτερης  Έλευσης του  Χριστού  και  μέχρι  το  θάνατό  του  διακήρυττε  ότι  η
                   αόρατη Παρουσία του Χριστού ως Βασιλιά είχε ξεκινήσει από τότε  και ότι  η περίοδος
                   των “καιρών των εθνών” θα έληγε το έτος 1914 οπότε θα αναλάμβανε ο Χριστός την
                   εξουσία σε σχέση με τις υποθέσεις της γης. Όλους αυτούς τους υπολογισμούς τους
                   έκανε όχι με βάση την Αγία Γραφή αλλά μέσω της μελέτης της  Μεγάλης Πυραμίδας
                   της Γκίζας καθώς πίστευε ότι χτίστηκε με θεϊκή έμπνευση. Σε αυτό ευθυγραμμίζεται
                   απόλυτα με τα αποκρυφιστικά συστήματα καθώς είναι γνωστό ότι η πυραμίδες έχουν
                   έναν  ιδιαίτερο    συμβολισμό  και  χρησιμοποιούνται  από  αυτά.  Υιοθέτησε  και
                   χρησιμοποίησε την σχετική έκφραση «Γραφή εν λίθοις». Βασιζόμενος σε τμήματα της
                   Αγίας  Γραφής  όπως  το  Ησαΐας  19,19.20  και  άλλα,  διατύπωσε  την  άποψη  ότι    οι
                   διάφορες  άνοδοι  και  κάθοδοι  της  πυραμίδας  θεωρούνταν  ως  αναπαραστάσεις  της
                   πτώσης  του  ανθρώπου  στην  αμαρτία,  της  παράδοσης  του Μωσαϊκού  Νόμου,  του
                   θανάτου  του  Χριστού  και  της  εξύψωσης  των  αγίων  στον  ουρανό.  Θεωρούσε  ότι
                   υποδηλώνονταν  διάφορες  ημερομηνίες  από  τη  μελέτη  αυτού  του  μνημείου.
                   Λεπτομερής  ανάλυση  αυτής  της  άποψης  γίνεται    στον  Γ'  τόμο  των Γραφικών
                   Μελετών με τίτλο «Ελθέτω η Βασιλεία Σου», στο 10    ο  κεφάλαιο: «Η Μαρτυρία του
                   Λιθίνου Μάρτυρος και προφήτου του Θεού, της Μεγάλης Πυραμίδος της Αιγύπτου».
                   Εκεί  ο  Ρώσσελ  αναφέρει  ότι  «η  Μεγάλη  Πυραμίδα  της  Αιγύπτου  είναι  ο  μεγάλος
                   Μάρτυρας του Ιεχωβά για το παρελθόν και το μέλλον» και ότι, σύμφωνα πάντα με τις
                   ερμηνείες  του,  «το  Κάτω  Πέρασμα  της  πυραμίδας  που  ευθυγραμμίζεται  με  τον
                   αστερισμό του Δράκοντα συμβολίζει την αμαρτία. Η Μεγάλη Αίθουσα συμβολίζει την
                   εποχή του Ευαγγελίου του Ιησού, το Ψηλό Σκαλί της αίθουσας συμβολίζει την Μεγάλη
                   Θλίψη και  την  κρίση  του  Θεού  στον  χριστιανικό  κόσμο,  το  Δωμάτιο  του  Βασιλιά
                   συμβολίζει τον Ιησού και την επάνοδο του, το Δωμάτιο της Βασίλισσας την επάνοδο
                   του φυσικού Ισραήλ στον τόπο του». Μετρώντας το μήκος της Πυραμίδας, ο Ρώσσελ
                   βγάζει τις εξής χρονολογίες: 1874 επάνοδος του Ιησού, 1878 επάνοδος των φυσικών

                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8   9