Page 3 - petros-essex-krimatheou
P. 3

αγάπης·  να  γίνει  «καινός  άνθρωπος,  κτισθείς  κατά  Θεόν  εν  δικαιοσύνη  και
               οσιότητι»6.


                     Στα πρόσωπα των Αγίων μας παρατηρούμε ότι, πράγματι έγιναν αληθινές
               ὑποστάσεις-ἀληθινὰ πρόσωπα, μια «καινή κτίσις», όταν η αιωνιότητα επισκίασε

               τη ζωή τους, και ειδικότερα, όταν είχαν θεωρία Θεού και άκουσαν τη φωνή Του
               να  ενηχεί  στις  καρδιές  τους.  Τα  δυο  αυτά  γεγονότα,  η  θεωρία  του  Θεού  και  η
               ενήχηση  του  λόγου  Του  στην  καρδιά  του  ανθρώπου,  συνιστούν  εκείνο,  που  ο

               άγιος  Σωφρόνιος  αποκαλούσε  γέννηση  του  ανθρώπου  στην  «ασάλευτη
               Βασιλεία»7. Με την αποκάλυψη του Θειου Προσώπου και την άκτιστη ενέργεια
               της φωνής Του προβάλλεται ο τύπος της θεοειδούς ζωής και τότε ο άνθρωπος

               καλείται  να  συμμορφώσει  τη  ζωή  του  σύμφωνα  με  τον  τρόπο  υπάρξεως  του
               Θειου Είναι που του φανερώθηκε.


                     Η  αλήθεια  αυτή  επιβεβαιώνεται  στον  βιο  του  αγίου  Σιλουανού  του
               Αθωνίτου. Πρόκειται για Άγιο της εποχής μας, που αξιώθηκε να δει το Πρόσωπο

               του Χριστού, και η θεωρία αυτή σηματοδότησε τη στιγμή της γεννήσεώς του στη
               χάρη της υιοθεσίας. Επιπλέον, ο άγιος Σιλουανός δέχθηκε στην καρδιά του λόγο
               δοσμένο  από  τον  Θεό:  «Κράτα  τον  νου  σου  στον  άδη  και  μην  απελπίζεσαι».

               Όπως ευκρινώς διαφαίνεται στις γραφές του Αγίου, ο λόγος του Θεού ενοικούσε
               μεν  πλουσίως  στην  καρδιά  του,  εντούτοις,  η  συγκεκριμένη  αυτή  προτροπή,
               «κράτα τον νου σου στον άδη και μην απελπίζεσαι» απέβη προφητικό γεγονός
               για τη ζωή του, που τον κατέστησε στόμα Θεού για τη γενεά μας.



                     Ο άγιος Σιλουανός δέχθηκε  ποικιλοτρόπως την κλήση του Θεού στη  ζωή
               του· πρώτη φορά, όταν άκουσε για τον βιο και τα θαύματα του αγίου Ιωάννου
               Σέζενωβ, του Εγκλείστου και δεύτερη φορά, όταν άκουσε τη φωνή της Παναγίας

               να  τον  νουθετεί.  Κατά  την  τρίτη  περίσταση  η  κλήση  ήταν  πλέον  επιτακτική,
               όταν  ο  Άγιος  επιχείρησε  να  συναντήσει  τον  πατέρα  Ιωάννη  της  Κρονστάνδης
               και  να  ζητήσει  την  ευλογία  του.  Με  την  ενέργεια  των  προσευχών  του  αγίου

               Ιωάννου  ήδη  από  την  επόμενη  ημέρα  ο  νεαρός  Συμεών  ένιωθε  «γύρω  του  να
               βουΐζουν οι φλόγες του άδη». Η κατάσταση αυτή ήταν ένα χάρισμα εκ Θεού, που


               6. Βλ. Εφ. 4,24.


               7. Βλ. Εβρ. 12,28.



                                                            2
   1   2   3   4   5   6   7   8