Page 6 - aslanidis-naos
P. 6

γεγονός πως ούτε ο αρχιερέας, αλλά ούτε και οι ιερείς μπορούσαν να είναι εντός του

                   Ναού  όταν  κατερχόταν  η  νεφέλη  του  Θεού  φανέρωνε  την  πίστη  ότι  το  θείο  ήταν
                   απόμακρο  από  τον  άνθρωπο.  Επίσης  έδειχνε  την  άποψη  της  ιερότητας  και  της

                                                                                  18
                   καθαρότητας που διατηρούσε ο Θεός, απέναντι στους ανθρώπους .
                         Τα  Σάββατα  και  τις  γιορτές  στην  «αίθουσα  του  λαξευμένου  λίθου»

                   συγκεντρωνόταν  το  Σανχεντρίν  για  ακαδημαϊκούς  λόγους.  Όταν,  τέλος  ο  Ναός
                   καταστράφηκε το 70 μ.Χ. όλοι οι θησαυροί του που φυλάσσονταν στις αίθουσες μέσα

                   στο  κτήριο  του  Ναού,  μεταφέρθηκαν  στην  Ρώμη  και  τοποθετήθηκαν  στην  γνωστή

                   Αψίδα του Θριάμβου που έστησε ο Τίτος. Σήμερα ο Θόλος του Βράχου στέκεται στο
                   ίδιο σημείο περίπου όπου υπήρχε και ο Ναός.



                   Ιερείς-Λευίτες
                         Οι  δύο  ομάδες  που  ασκούσαν  περισσότερο  επιρροή  κατά  τη  διάρκεια  της

                   Βαβυλώνιας αιχμαλωσίας μέχρι και την ελληνιστική περίοδο, ήταν οι ιερείς-Λευίτες
                                                      19
                   και οι γραμματείς-Νομοδιδάσκαλοι . Οι ιερείς αποτελούσαν ανώτερη βαθμίδα μέσα
                   στο προσωπικό του Ναού, ενώ οι Λευίτες κατώτεροι. Ο διαχωρισμός αυτός θεωρείται
                   ότι προήλθε  από τις μεταρρυθμίσεις του Ιωσία κατά το δεύτερο μισό  του εβδόμου

                                               20
                   αιώνα  π.Χ.  ή  λίγο  αργότερα .  Πιθανόν  το  πρώτο  χρονικό  διάστημα  της  γέννησης
                   αυτών των ομάδων ο διαχωρισμός δεν θα ήταν εμφανής.
                         Η ομάδα του ιερέα σύμφωνα με την παράδοση έχει καταγωγή από τον Ααρών.

                   Το πρόσωπο του ιερέα έφερε μεγάλο κύρος και σεβασμό στην κοινότητα και έπαιζε
                   πολύ σημαντικό ρόλο στην ιουδαϊκή κοινωνία γενικότερα. Άλλωστε όλο το έθνος των

                                                                                        21
                   Ιουδαίων προοριζόταν να γίνει βασίλειο ιερέων σύμφωνα με το Εξ. 19:6 . Οι γυναίκες
                   αποκλείονταν από την θέση του ιερέα, ενώ εάν κάποιος ήθελε να αναλάβει την θέση





                   18  Ferguson, Backgrounds of early Christianity (Grand Rapids, Mich.: William B. Eerdmans
                   Pub., 2003). Σελ. 527-530.

                   19  Schürer, et al., The history of the Jewish people in the age of Jesus Christ (175 B.C.-A.D.
                   135). Σελ. 238.
                   20  Β΄ Μακ. 4:1-50 και Ιώσηπος, Ιουδαϊκή Αρχαιολογία 11:7,1.

                   21   Gunneweg,  Leviten  und  Priester;  Hauptlinien  der Traditionsbildung und  Geschichte  des
                   israelitisch-jüdischen  Kultpersonals  (Göttingen,:  Vandenhoeck  &  Ruprecht,  1965).  και

                   Sanders, Judaism : practice and belief, 63 BCE-66 CE (London Philadelphia: SCM Press ;
                   Trinity Press International, 1992).


                                                            5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11