Page 13 - oikonomou-ApPavlos
P. 13

5.  Ζηλώσαντες  δὲ  οἱ  Ἰουδαῖοι  καὶ  προσλαβόμενοι  τῶν  ἀγοραίων  τινὰς
               ἄνδρας πονηροὺς καὶ ὀχλοποιήσαντες ἐθορύβουν τὴν πόλιν, ἐπιστάντες τε τῇ
               οἰκίᾳ Ἰάσονος ἐζήτουν αὐτοὺς ἀγαγεῖν εἰς τὸν δῆμον.


                       Η συγκρότηση της πρώτης χριστιανικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης
               είναι γεγονός. Στους κόλπους της συμπεριελάμβανε μερικούς Ιουδαίους, ένα
               πλήθος «σεβομένων Ἑλλήνων», οι οποίοι ήσαν προσήλυτοι και σύχναζαν στη
               συναγωγή της πόλεως για να καλύψουν τις πνευματικές τους αναζητήσεις

               και παράλληλα πολλές γυναίκες εθνικές που είχαν επιρροή στην κοινωνία
               της πόλεως.
                       Η  ζήλεια  των  Ιουδαίων  της  Θεσσαλονίκης,  όπως  και  σε  άλλες
               περιπτώσεις (Πράξ. 13,45), οφειλόταν στο γεγονός ότι ο Παύλος μίλησε για
               τη δυνατότητα της σωτηρίας των εθνικών. Ακόμη και σε ένα άλλο γεγονός.
               Επειδή θεωρούσαν τους σεβόμενους τον Θεόν ως Ιουδαίους κατά  το ήμισυ

               και έβλεπαν ότι ο Παύλος προσπαθούσε να τους προσελκύσει στη νέα πίστη,
               γι’  αυτό  ζήλεψαν  και  κήρυξαν  διωγμό  εναντίον  του  αποστόλου  και  των
               συνοδών του.
                       Όπως  είδαμε  τα  αποτελέσματα  από  το  κήρυγμα  του  Παύλου  στη

               συναγωγή  της  Θεσσαλονίκης  ήσαν  ικανοποιητικά,  αλλά  δε  μπορεί  να
               ισχυριστεί  κανείς  ότι  η  μεταστροφή  ενός  αριθμού  προσώπων  μπορούσε  να
               αλλάξει την πνευματική και κοινωνική ισορροπία των πραγμάτων. Φαίνεται
               όμως,  πως  η  δράση  του  αποστόλου  και  των  συνοδών  του  στο  σπίτι  του
               Ιάσονα  είχε  λαμπρές  επιτυχίες  πράγμα  που  θορύβησε  τους  άρχοντες  της
               ιουδαϊκής  κοινότητας  της  πόλεως.  Η  αντιμετώπιση  του  Χριστιανισμού  από

               τους  ίδιους  τους  Ιουδαίους  και  τους  Ρωμαίους  ως  μιας  ιουδαϊκής  αιρέσεως,
               δεν άφηνε πολλά περιθώρια προβολής της νέας θρησκείας ως ελεύθερης και
               αυτόνομης.



                       6α.  μὴ  εὑρόντες  δὲ  αὐτοὺς  ἔσυρον  τὸν  Ἰάσονα  καί  τινας  ἀδελφοὺς  ἐπὶ
               τοὺς πολιτάρχας, βοῶντες ὅτι

                       Από  το  στίχο  αυτό  φαίνεται  ότι  ο  Παύλος  και  οι  συνοδοί  του
               ειδοποιήθηκαν εγκαίρως για τις ταραχές που ξέσπασαν στην πόλη από τους

               Ιουδαίους  και  τους  αγοραίους  άνδρες  και  κατόρθωσαν  να  απομακρυνθούν
               από  τη  Θεσσαλονίκη.  Όπως  αναφέρει  ο  στίχος  17,10  μόλις  νύχτωσε  οι
                                                               13 | Ο Απόστολος Παύλος και η Θεσσαλονίκη
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17