Page 11 - oikonomou-ApPavlos
P. 11

Μεσσίας είναι ο απεσταλμένος από τον Θεό σωτήρας του λαού. Την σωτηρία
               μερικοί αντιλαμβάνονταν ως απαλλαγή από την αμαρτία. Στο σύνολό τους
               όμως πίστευαν στην εθνική σωτηρία. Ιδιαίτερα οι απόκρυφες Αποκαλύψεις,
               τόνιζαν  τον  εθνικοπολιτικό  χαρακτήρα  του  Μεσσία,  αλλά  με  αυτή  την
               προοπτική κατανοούσε ο λαός, την εποχή του Χριστού και τις  παλαιότερες
               προφητείες. Ο Μεσσίας θα ήταν το πρότυπο του θεοκρατικού βασιλιά. β) Η

               εποχή του Μεσσία θα ήταν η περίοδος της εκπληρώσεως όλων των πόθων
               και  ελπίδων  των  Ιουδαίων.  γ)  Ο  Μεσσίας  θα  κυριαρχούσε  σ’  όλους  τους
                                                  23
               βασιλείς και τα έθνη της γης .
                       Η  ταύτιση  του  Χριστού  με  τον  Ιησού  στο  στίχο  μας  σημαίνει  ότι  ο

                         24
               Παύλος  ταυτίζει τον ιστορικό Ιησού με τον Μεσσία και όχι κάποιο Χριστό
               που  είναι  έξω  από  την  ιστορική  πραγματικότητα.  Με  την  αναφορά  στο
               όνομα του Ιησού, ο Παύλος έχει σκοπό να κάνει σαφές το γεγονός ότι αυτός
               που  γεννήθηκε  στη  Βηθλεέμ  καλείται  Ιησούς  και  είναι  ο  Χριστός.  Στο
               πρόσωπο  του  έχουμε  την  εκπλήρωση  της  μακροχρόνιας  ελπίδας  του
               Ισραηλιτικού λαού για τον Μεσσία ως λυτρωτή και σωτήρα του κόσμου.


                   4.  Μεταστροφή των πρώτων Χριστιανών της Θεσσαλονίκης

                       4. Καί τινες ἐξ αὐτῶν ἐπείσθησαν καὶ προσεκληρώθησαν τῷ Παύλῳ καὶ
               τῷ Σίλᾳ, τῶν τε σεβομένων Ἑλλήνων πολὺ πλῆθος γυναικῶν τε τῶν πρώτων
               οὐκ ὀλίγαι.

                       Ο  Παύλος  το  κήρυγμά  του  στη  συναγωγή  της  Θεσσαλονίκης  το
               απηύθυνε στους Ιουδαίους κατοίκους της πόλεως, εφαρμόζοντας την εντολή

               του Ιησού, η οποία στη συνέχεια είχε γίνει πάγια προσωπική του συνήθεια·
               απευθυνόταν  πρώτα  στους  συμπατριώτες  του  για  τους  οποίους,  όπως
               φαίνεται και από τις επιστολές του είχε ιδιαίτερη αγωνία (Ρωμ. κεφ. 9-11) και
               στη συνέχεια στρεφόταν προς τους εθνικούς.

                       Έτσι  και  στη  συγκεκριμένη  περίπτωση  της  Θεσσαλονίκης  μετά    το
               κήρυγμα των τριών Σαββάτων που έκανε στη συναγωγή, τα αποτελέσματα
               από πλευράς μεταστροφής Ιουδαίων στον Χριστιανισμό ήσαν περιορισμένα·
               «καί  τινες  ἐξ  αὐτῶν  ἐπείσθησαν».  Από  την  πλευρά  όμως  των  σεβομένων



               23  Σ. Χρ. Αγουρίδη, Όπ. παρ., σελ. 63.
               24  Περισσότερα για τον Χριστό στην Π.Δ. κατά τον Παύλο βλ. A.T. Hanson, Jesus Christ in the
               Old Testament, London 1965, σελ. 10 εξ.
                                                               11 | Ο Απόστολος Παύλος και η Θεσσαλονίκη
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16