Page 7 - lemontzis-agParaskevi
P. 7

«εἰργάσαντο  δικαιοσύνην»  και  για  αυτό  άλλωστε  «ἐπέτυχον
                   ἐπαγγελιῶν»  (Εβρ.11,33)  έτσι          και  ο  πιστός      πρέπει  να  είναι  ο
                   «ἐργαζόμενος  τὸ ἀγαθόν» (Ρωμ.2,10) επειδή ο Θεός θα «ἀποδώσει
                   ἑκάστῳ κατὰ τὰ ἔργα αὐτοῦ»(Ρωμ,2,6).

                          Η  λέξη  «σπουδή»  παράγεται  από  το  ρήμα  σπουδάζω                  που
                   σημαίνει σπεύδω, επείγομαι,  ασχολούμαι επιμελώς και προθύμως
                   για να επιτύχω κάτι, αφοσιώνομαι σε κάτι με  ιδιαίτερο  ενδιαφέρον,
                   ζήλο και  επιμέλεια . Ο πιστός πρέπει να εργάζεται με επιμέλεια για
                                          18
                   τη  σωτηρία  του:  «σπουδάσατε  ἄσπιλοι  καὶ                   ἀμώμητοι  αὐτῷ
                   εὑρεθῆναι ἐν εἰρήνῃ» (Β΄Πέτρ.3,14) προτρέπει ο απ. Πέτρος  και ο
                   απ.  Παύλος  παραγγέλλει  στον  Τιμόθεο:  «σπούδασον  σεαυτὸν
                   δόκιμον παραστῆσαι τῷ Θεῷ, ἐργάτην ἀνεπαίσχυντον» (Β΄Τιμ.2,15).

                          Στοιχούμενη η αγία Παρασκευή με τους ευαγγελικούς λόγους
                   επέδειξε ιδιαίτερη φροντίδα, προθυμία και ζήλο στο να  σπουδάσει
                   τα  ιερά  κείμενα  ώστε  να  αναδειχθεί  ιεραπόστολος  του  Χριστού,
                   εγκολπώθηκε  την  ακτημοσύνη  καθώς  δώρισε                 τα  υπάρχοντά  της
                   στους  φτωχούς,       μαθήτευσε  στην  ασκητική  ζωή  «δι'  ἁγνείας  τὴν
                   ψυχὴν ὡραΐσασα» , εργάστηκε   αόκνως για το Ευαγγέλιο και την
                                          19
                   κατά Θεόν ζωή, ομολόγησε την πίστη της στο Χριστό και έσπευσε
                   προς το μαρτύριο.

                          Η  σπουδή  και  η  φροντίδα  της  Αγίας  περικλείει  όλη  την
                   εργασία των εντολών και της αρετής, τους κόπους της ασκήσεως και
                   της αθλήσεως,  της ανιδιοτελούς αγάπης σε τέτοιο σημείο ώστε να
                   θεραπεύσει  τον  διώκτη  της  Αντωνίνο.  Και  όλα  αυτά  γινόταν  με
                   ιδιαίτερη  επιμονή  υπακούοντας  στο  λόγο  του  απ.  Παύλου  «τῇ
                   σπουδῇ μὴ ὀκνηροί, τῷ πνεύματι ζέοντες, τῷ Κυρίῳ δουλεύοντες»
                   (Ρωμ.12,11) και για αυτό άλλωστε συνέχισε την  μαρτυρία Χριστού
                   ακόμη  και  μετά  τα  πρώτα             βασανιστήρια  που  υπέμεινε.  Δεν
                   πτοήθηκε,  δεν  δείλιασε  αλλά  συνέχισε  και  «τὸ  μαρτύριον  καλῶς
                   ὑποδεξαμένη» .
                                     20
                          Ο  συγγραφέας  λοιπόν  χρησιμοποιώντας  τη  λέξη  «σπουδή»
                   θέλει να στρέψει τον νου των πιστών στην ανταπόκριση της  Αγίας
                   στην  κλήση  του  Θεού  για  σωτηρία,            στην  φιλοπονία  της,  στην
                   προθυμία και  επιμονή της  να ασκηθεί στη χριστιανική ζωή και να
                   μαρτυρήσει.  Η  πνευματική  ζωή,  αν  και  δεν  γεννιέται  από  τον
                   άνθρωπο,  χρειάζεται  τη  συγκατάθεση  του  ανθρώπου  για  να





                   18  Μέγα Λεξικόν, ο.π.,v.D, σελ.107.
                   19  Κάθισμα  της εορτής, Μηναίον Ιουλίου, σελ.120.
                   20
                      Απόστιχα Εσπερινού της εορτής, Μηναίον Ιουλίου, σελ.120.




                                                                                                     7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12