Page 18 - Lemontzis_Theosofia
P. 18

έρχεται  σε  επικοινωνία  με  τον  άνθρωπο.  Η  δυνατότητα

                   επικοινωνίας  στηρίζεται  στη  δημιουργία  του  ανθρώπου  «κατ᾿
                   εἰκόνα καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν» του Θεού . Το Όμοιον γνωρίζεται από το
                                                               68
                   όμοιο,  κατά  συνέπεια  μόνο  το  πρόσωπο  μπορεί  να  γνωρίσει  τον
                   Ζώντα Θεό ως Πρόσωπο . Ως πρόσωπο ο Θεός αποκαλύφθηκε στον
                                                 69
                   Μωϋσή λέγοντας «ἐγώ εἰμι ὁ ὤν» , δηλαδή, «Το ‘Είναι’ είμαι Εγώ.
                                                             70
                   Ο Θεός, ο Απόλυτος Δεσπότης όλων των αστρικών κόσμων, είναι
                   προσωπικός», αναφέρει ο Γέροντας Σωφρόνιος . Κατά συνέπεια το
                                                                             71
                   γεγονός  ότι  ο  Θεός  είναι  πρόσωπο  δεν  αποδεικνύεται  μέσα  από
                   περίπλοκους φιλοσοφικούς συλλογισμούς αλλά από την  εμπειρία των
                                                                               72
                   ανθρώπων στους οποίους αποκαλύφθηκε ο Θεός .
                          Η  Μπλαβάτσκυ  μη  μπορώντας  να  απεγκλωβιστεί  από  την
                   νηπιώδεις θεολογικά ανθρωπομορφικές  αντιλήψεις που  παρέλαβε
                   από  Προτεστάντες  και  όχι  βέβαια  από  ορθοδόξους  Θεολόγους,
                   υποστηρίζει  ότι  δεν  είναι  δυνατόν  να  πιστέψει  σε  ένα  Θεό
                   Δημιουργό διότι εάν ο Θεός «είναι άπειρος – δηλαδή, δεν έχει όρια
                   -  και μάλιστα, εάν είναι  απόλυτος, πώς είναι δυνατόν να έχει μορφή
                   και  να  είναι  δημιουργός;  Προκειμένου  να  δημιουργεί    ένα  Ον,
                   πρέπει να σκέφτεται και να καταστρώνει κάποιο σχέδιο. Πώς είναι
                   δυνατόν το Απόλυτο  να σκέφτεται - δηλαδή να έχει σχέση  με το
                   περιορισμένο,  το  πεπερασμένο,  το  καθορισμένο;  Αυτό  είναι
                   παραδοξολογία από  φιλοσοφική και λογική άποψη» , αναφέρει
                                                                                       73
                   χαρακτηριστικά.  Κατά συνέπεια, για την θεοσοφική εταιρεία δεν
                   υπάρχει Θεός Δημιουργός του Σύμπαντος .
                                                                      74
                          Για  να  μην  υποπίπτουμε  στις  ανωτέρω    πλάνες  της
                   θεοσοφικής εταιρείας οι θεοφόροι Πατέρες μάς δίδαξαν ότι είναι




                   Τί γάρ ὅς ἁπλῆς ἐστί φύσεως ἐπιζητήσωμεν. Οὐ γάρ δή τοῦτο φύσις αὐτῷ ἡ ἁπλότης·
                   εἴπερ μηδέ τοῖς ἀσυνθέτοις, μόνο τό εἶναι συνθέτοις».
                   68  Γεν. 1, 26.
                   69 Αρχ. Σωφρονίου, Οψόμεθα το Θεόν καθώς εστί, Μετάφραση εκ του ρωσικού από
                   Ιερομονάχου  Ζαχαρίου,  Ιερά  Πατριαρχική  και  Σταυροπηγιακή  Μονή  Τιμίου
                   Προδρόμου, Έσσεξ Αγγλίας 1992,σελ 327.
                   70 Εξ. 3, 14.
                   71 Αρχ. Σωφρονίου, Οψόμεθα το Θεόν καθώς εστί, ο.π.,σελ.43.
                   72 Βλ.  Γ.  Δ.  Μαρτζέλου,  Ουσία  και  ενέργειαι  του  Θεού  κατά  τον  Μέγαν  Βασίλειον.
                   Συμβολή εις την ιστορικοδογματικήν διερεύνησιν της περί ουσίας και ενεργειών του
                                                                                     2
                   Θεού  διδασκαλίας  της  Ορθοδόξου  Εκκλησίας,  Θεσσαλονίκη  1993 ,  σελ.  123εξ.  Ν.
                   Ματσούκα, Κόσμος, άνθρωπος, κοινωνία κατά τον  Μάξιμο Ομολογητή, Αθήνα 1980,
                   σελ. 187εξ.
                   73  Ε.Μπλαβάτσκυ, Το κλειδί της θεοσοφίας, ο.π.,σελ.56.
                   74  Ε.Μπλαβάτσκυ, Το κλειδί της θεοσοφίας, ο.π.,σελ.59.

                                                           17
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23