Page 15 - Lemontzis_Theosofia
P. 15

διδασκάλους της ανθρωπότητας, μεταξύ των οποίων θεωρείται  και
                   η Μπλαβάτσκυ.
                          Σκοπός  της  παρούσης  εισηγήσεως  είναι  αφενός  μεν  η
                   παρουσίαση  των  αντιλήψεων περί Θεού έτσι όπως καταγράφονται
                   στα    κείμενα  της  θεοσοφικής  εταιρείας  αφετέρου  δε,  θα
                   επιχειρήσουμε  μια    περιεκτική  και  συνοπτική  ερμηνεία  τους.
                   Ειδικότερα, θα επιχειρήσουμε να διερευνήσουμε τις αντιλήψεις της
                   θεοσοφικής  εταιρείας  για  το  Θεό,  για  το  πρόσωπο  του  Ιησού
                   Χριστού  αλλά και τις   δοξασίες περί  των πνευματικών  όντων, όπως
                   του  Εωσφόρου,  που  συναποτελούν  τον  πνευματικό  κόσμο.  Θα
                   προσπαθήσουμε  να καταδείξουμε τόσο τις πηγές και αφορμές όλων
                   των  παραπάνω    θρησκευτικών    αντιλήψεων  ώστε  να  τις
                   κατανοήσουμε,  όσο  και  τον  σκοπό  που  υπηρετούν  όλες  αυτές  οι
                   αντιλήψεις σε επίπεδο σωτηριολογίας. Τέλος, θα  γίνει προσπάθεια
                   να  μελετηθούν  συγκριτικά  με  τις  αντίστοιχες  αντιλήψεις  της
                   Ορθοδόξου Θεολογίας.
                          Καταρχάς  θα  πρέπει  να  επισημάνουμε  ότι  οι  θεοσοφικές
                   δοξασίες  περί  Θεού  είναι  εκ  διαμέτρου  αντίθετες  με  αυτές  της
                   Ορθόδοξης     Θεολογίας. Σε ερώτηση ενός οπαδού της Μπλαβάτσκυ
                   εάν  αποδέχεται  τον  Δημιουργό  Θεό  της  Βίβλου  ο  οποίος
                   αποκαλύπτεται    στην  Ιστορία,  η  απάντησή  της  είναι
                   κατηγορηματική και χωρίς περιστροφές: «στο Θεό των χριστιανών,
                   τον  Πατέρα  του  Ιησού,  τον  Δημιουργό  δεν  πιστεύουμε.
                   Απορρίπτουμε την  ιδέα Θεού  προσωπικού» . Για την Μπλαβάτσκυ
                                                                         53
                   αυτό  το  οποίο  ονομάζουμε  Θεότητα  είναι  μία  απρόσωπη  θεϊκή
                   δύναμη η οποία ονομάζεται  άγνωστη Θεία Ουσία , μοναδική και
                                                                                  54
                   Απόλυτη Θεία Αρχή ,  ανώτερη ή υπέρτατη και απρόσωπη δύναμη,
                                           55
                   το  Απόλυτο ,  άπειρη  Μονάδα ,  παγκόσμια  Θεία  Αρχή  και    ως
                                  56
                                                          57
                   τέτοια  είναι    πανταχού  παρούσα,  παντοδύναμη  και    πάνσοφη
                   δημιουργική δυναμικότητα .
                                                     58
                          Είναι βέβαιο ότι η Μπλαβάτσκυ αντιγράφει στο  σημείο αυτό
                   τη θεώρηση περί Θεού του θρησκευτικού ρεύματος του Ινδουισμού
                   που ονομάζεται Βεντάτα  και σύμφωνα με το οποίο ο Θεός δεν είναι
                                                 59



                   53  Ε.Μπλαβάτσκυ, Το κλειδί της θεοσοφίας, ο.π.,σελ.42.
                   54  Ε.Μπλαβάτσκυ, Το κλειδί της θεοσοφίας, ο.π.,σελ.73.
                   55  Ε.Μπλαβάτσκυ, Το κλειδί της θεοσοφίας, ο.π.,σελ.56.
                   56  Ε.Μπλαβάτσκυ, Το κλειδί της θεοσοφίας, ο.π.,σελ.57.
                   57  Ε.Μπλαβάτσκυ, Το κλειδί της θεοσοφίας, ο.π.,σελ.56.
                   58  Ε.Μπλαβάτσκυ, Το κλειδί της θεοσοφίας, ο.π.,σελ.58.
                   59  Γρ. Ζιάκα, Ιστορία των θρησκευμάτων. ο.π.,σελ.263-265.

                                                           14
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20