Η 50χρονη ιστορία του Toyota Corolla αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της εξέλιξης της τεχνολογίας και ταυτόχρονα της προόδου που έκανε η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ώστε να εναρμονιστεί με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, έχοντας πάντα ως ισχυρό δεδομένο την αξιοπιστία που χαρακτηρίζει εν γένει τα ιαπωνικά προϊόντα. Με παραγωγή σε 16 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα πάνω από 44 εκατομμύρια μονάδες, με αποτέλεσμα το ένα στα πέντε οχήματα που έχει πουλήσει η Toyota στην 79χρονη ιστορία της να είναι ένα Corolla. Πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα πωλούνται κάθε χρόνο από το 2002. Πέρσι, πωλούνταν συνολικά 3.670 Corolla κάθε μέρα σε πάνω από 150 χώρες και περιοχές.
1η Γενιά (1966-1970)
Το 1966 γεννήθηκε η πρώτη Corolla που υιοθετούσε πολλές νέες τεχνολογίες, όπως ανάρτηση με γόνατα MacPherson και κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Η γκάμα του μοντέλου αποτελείτο από ένα δίθυρο sedan, ένα 4θυρο sedan και ένα δίθυρο station wagon. Υπεύθυνος εξέλιξης ο Tatsuo Hasegawa.
2η Γενιά (1970-1974)
Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε σαν ένα ‘εντελώς νέο Corolla’. Το 1972, η γκάμα επεκτάθηκε σε τέσσερις τύπους αμαξώματος με το λανσάρισμα ενός coupe.
3η Γενιά (1974-1979)
Το 1974 ήταν μία απαιτητική χρονιά. Αυστηροί κανόνες εκπομπών ρύπων απαιτούσαν ειδική εξέλιξη του κινητήρα και του συστήματος εξαγωγής για να μπορέσει το νέο μοντέλο να λάβει έγκριση τύπου. Η Toyota υπήρξε πρωτοπόρος στη εξέλιξη των καταλυτικών μετατροπέων.
4η Γενιά (1979-1983)
1979, και μετά από μία ακόμα πετρελαϊκή κρίση, η Ιαπωνική οικονομία φαίνεται να βρίσκεται σε ανάκαμψη. Καθώς η αεροδυναμική έπαιζε καθοριστικό ρόλο στη σχεδίαση ενός οχήματος, το νέο Corolla θα περνούσε πάνω από 400 ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα. Πίσω από την εξωτερική επιφάνεια, τα επίπεδα άνεσης και ευστάθειας βελτιώθηκαν με μία νέα ανάρτηση 4 συνδέσμων, ενώ σαν απάντηση στις νέες περιβαλλοντικές πιέσεις, λανσαρίστηκε ένας νέος κινητήρας 1.8 diesel.
5η Γενιά (1983-1987)
Ο επικεφαλής εξέλιξης Fumio Agetsuma ξεκίνησε την 5η γενιά Corolla σαν ένα εξαιρετικά καινοτόμο μοντέλο. Ήταν το πρώτο Corolla που σχεδιάστηκε και μελετήθηκε με τη βοήθεια υπολογιστή και το πρώτο με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
6η Γενιά (1987-1991)
Προτάθηκαν πάνω από 2.000 βελτιώσεις ενώ περισσότεροι από 100 κατασκευαστές εξαρτημάτων βελτίωσαν τη λειτουργικότητα όλων των περιοχών του αυτοκινήτου - από τη μείωση θορύβων μέχρι τη χρήση μαλακών υλικών στο ταμπλό και τα χειριστήρια.
7η Γενιά (1991-1995)
Η εξέλιξή της 7ης γενιάς Corolla επικεντρώθηκε σε τρεις βασικούς τομείς: στυλ στη σχεδίαση, οδηγικές επιδόσεις και ασφάλεια και αξιοπιστία.
8η Γενιά Corolla (1995-2000)
Το 1995 ήταν μία εποχή περιβαλλοντικών και οικονομικών ανησυχιών. Με μία υποτονική οικονομία στη χώρα παραγωγής, η ομάδα εξέλιξης άρχισε να φτιάχνει ένα νέο μοντέλο όπως το ζήτησαν οι καταναλωτές: κάποιο που θα μείωνε τις επιπτώσεις στον πλανήτη και θα ήταν πιο αποδοτικό και οικονομικό στην απόκτηση και συντήρησή του.
9η Γενιά (2000-2006)
Το 2000 έφερε μαζί του το λανσάρισμα της 9ης γενιάς Corolla σχεδιασμένου στην Ευρώπη για πρώτη φορά.
10η Γενιά (2006-2013)
Με το λανσάρισμα τις 10ης γενιάς εμφανίστηκε μία νέα σχεδιαστική τάση. Υπεύθυνος εξέλιξης, ο Soichiro Okudaira.
11η Γενιά (από το 2013)
Kύρια χαρακτηριστικά της πιο πρόσφατης γενιάς Corolla ήταν τα υψηλότερα επίπεδα τεχνολογίας και εξοπλισμού ασφάλειας.